Alergarea

8
343

Acesta este primul post dintr-o serie de articole ce va avea legătură cu provocarea noastră. În cele ce urmează vă voi prezenta câteva sfaturi, afirmaţii rezultate din experienţa mea şi a altor alergători.

De ce?

Înainte să alergi trebuie te întrebi care sunt motivele pentru care vrei să o faci? Pentru slăbire, definire, tonus sau pentru plăcere? În funcţie de răspuns, îţi stabileşti şi obiectivul. Te avertizez că adaptarea este destul de dificilă, dar nu trebuie să te laşi descurajat, mai ales la început de drum, pentru că odată ce intervine adaptarea, va apărea şi plăcerea. Poate chiar dependenţa.

O greşeală pe care mulţi o fac este aceea de a se compara cu o altă persoană, descurajându-se înainte de a se apuca efectiv de alergat. Modul şi intensitatea în care alergăm sunt diferite de la om la om. Fiecare persoană are stilul său optim.

Alergarea, nutriţia şi metabolismul

Premisa pentru arderea grăsimilor este un regim alimentar corespunzător, abia apoi vine şi alergarea. Pentru început, evită laptele dulce (încearcă-l pe cel fermentat) sau combinaţia de lapte + cereale.

Alergarea accelerează metabolismul. Accelerarea metabolismului face ca numărul caloriilor arse să crească pe parcursul zilei. La un moment dat, după ce ne obişnuim într-un anumit ritm trebuie să creştem intensitatea şi nu timpul total de alergare. Dacă am creşte timpul total, am pierde timp fără să fim eficienţi. De reţinut este faptul că musculatura abdominala nu se dezvoltă prin alergare. Aceasta poate avea rolul de a scădea stratul adipos aflat peste muşchi ceea ce poate duce la o mai bună reliefare a acestora.

Cum?

Încălzirea este primul pas. Este foarte importantă pentru că te poate feri de accidentări. Nu este mare filosofie, trebuie doar să îţi aminteşti exerciţiile din clasa 10a de la sport. Cam asta  trebuie să faci 10 minute înainte de alergarea propriu zisă.

Alergarea efectivă se face pe pingea (contactul piciorului cu solul), iar încălţămintea trebuie sa fie flexibila. Trebuie evitată “ţopăiala”. Trebuie să ai spatele drept şi umerii relaxaţi, fără balans, legănare sau alte mişcări atipice.

Pe lângă cele menţionate, un alt lucru important este hidratarea. Înainte (cu ~1h) să alergi, bea 0.5l de apă. Nu trebuie să neglijezi nici hidratarea din timpul alergării (nu trebuie să bei 0.5l, ci cât să îţi umezeşti gâtul) şi nici cea de după.

Nici respiraţia nu trebuie neglijată. Trebuie să găseşti un ritm cu care să fii confortabil în timp ce alergi.

Supraantrenamentul

Trebuie evitat. Dă-ţi o şansă de a te odihni şi a-ţi reveni după efort şi nu te îngrijora de cât de repede alergi. Alergarea rapidă poate aştepta până când oasele tale sunt mai puternice, iar corpul tău mai antrenat. Pentru moment trebuie să te concentrezi în a creşte treptat intensitatea sau distanţa pe care o alergi.

Nu este importantă distanţa sau timpul în care alergi, esenţial este să îţi forţezi limitele şi să le depăşeşti, fără să te accidentezi. Atunci când te va durea în partea dreapta, nu te opri. Recomandat este să scazi ritmul alergări şi să creşti ritmul respiraţiei.

My ASICS e un site ajutător cu care poţi ţine un jurnal antrenament. Deasemenea, acest site te poate sfătui în legătură cu un plan de antrenament.

Spor la alergat!

8 COMENTARII

  1. […] Având în vedere vremea şi temperatura de afară eu vă recomand să alergaţi pe cât posibil seara sau dimineaţa. Nu cred că vreţi să vă treziţi cu o insolaţie sau ceva de genul ăsta. Totuşi, dacă vă aventuraţi şi vreţi să alergaţi ziua, când e aşa de cald afară, vă sfătuiesc să vă acoperiţi capul şi să consumaţi cât mai multe lichide pentru a evita neplăcerile. Mai multe sfaturi despre alergare găsiţi într-un articol de pe Motivonti, aici. […]

LĂSAȚI UN MESAJ