Ceaiuri de slăbit – Care sunt cele mai bune și cum să le incluzi în dietă pentru rezultate pozitive

Să ne gândim puțin la următorul scenariu. În ultimii ani ai acumulat câteva kilograme și te-ai hotărât să slăbești repede și ușor, dar nu ai suficient timp liber să mergi la sală sau să gătești meniuri speciale, sănătoase, gustoase și fără prea multe calorii. Ai auzit că o anumită vedetă sau vreo rudă îndepărtată a reușit să piardă în greutate cu ajutorul ceaiurilor de slăbit și crezi că aceasta este cea mai bună opțiune și pentru tine. La urma urmelor, nu trebuie să faci altceva decât să bei zilnic, pentru o lună sau două, câteva căni de ceai din acela special, fără să-ți schimbi obiceiurile alimentare și programul, nu-i așa?

 

Poate că ar fi atât de simplu dacă ai pune în fiecare cană și o linguriță de praf magic, dar lucrurile stau cu totul altfel.

 

Ceaiurile și infuziile te pot ajuta, într-adevăr, să slăbești, dar numai dacă le integrezi inteligent în regimul tău alimentar. Fiecare plantă are anumite efecte terapeutice și e bine să știi care sunt acestea, pentru a le putea include într-o dietă de succes. Iar o dietă de succes fără o schimbare a stilului de viață este de neconceput. Ai grijă la alimentație și acordă măcar câteva minute în fiecare zi activității fizice, iar efectele se vor vedea în timp, atât pe cântar, cât și în starea ta generală de bine.

 

Poți opta pentru infuzii dintr-o anumită plantă medicinală sau de ceai pur, îți poți crea propriul amestec de plante pentru ceai sau poți alege de pe raftul de produse de slăbit ceaiurile care conțin ingredientele potrivite pentru tine.

 

Ți-am pregătit mai jos o listă de ceaiuri și infuzii de plante medicinale ale căror principii active te vor ajuta să scapi de kilogramele în plus.

 

Ceaiul de pătrunjel elimină excesul de apă

 

Există ceaiuri care te ajută să slăbești prin eliminarea excesului de apă cauzat de o alimentație bogată în sodiu. Ceaiurile diuretice îți restabilesc echilibrul dintre sodiu și potasiu din organism, iar o plantă ușor de găsit și de infuzat, bogată în potasiu, este pătrunjelul. O variantă simplă de preparare a ceaiului de pătrunjel este să torni apă fierbinte peste un mănunchi de plantă mărunțită și să-l lași la infuzat 20 de minute. După ce îl strecori, îl poți bea rece sau cald, bineînțeles, neîndulcit.

 

Ceaiul verde accelerează metabolismul

 

Ceaiul verde conține substanțe care diminuează nivelul colesterolului și absorbția lipidelor, printre numeroase alte beneficii terapeutice. Astfel, metilxantinele și cafeina îi conferă proprietăți diuretice, antioxidanții neutralizează radicalii liberi, iar catehinele reduc absorbția grăsimilor. Pentru a beneficia de efectele substanțelor care reduc greutatea corporală, lasă-l la infuzat circa 10 minute.

 

Ceaiul alb previne formarea depozitelor de grăsime

 

Ceaiul alb provine din aceeași plantă ca ceaiul verde, așa că are proprietăți asemănătoare. Însă pentru că frunzele sunt culese înainte ca mugurii să se deschidă complet și nu sunt lăsate să fermenteze, ceaiul alb conține mai mulți antioxidanți și mai puțină cafeină, iar cel mai important beneficiu terapeutic al său este că încetinește procesul de formare a depozitelor de grăsime, pe lângă efectul de stimulare a metabolismului prin care sunt topite depozitele deja formate.

 

Ceaiul de mentă scade apetitul

 

Toată lumea cunoaște remediul universal pentru durerile de stomac și problemele cu digesta: ceaiul de mentă. Însă rolul său ca adjuvant în curele de slăbire este mai puțin cunoscut, tocmai pentru că acționează mai subtil, diminuând apetitul și reducând balonarea. Băut rece, are un gust minunat și poate înlocui cu succes sucurile răcoritoare, iar ceaiul de mentă cald băut la un sfert de oră după masă îți ușurează digestia.

 

Ceaiul de rooibos îți dă o senzație de sațietate

 

Cu un gust ușor dulce, vanilat, ceaiul de rooibos conține mai mulți oxidanți decât ceaiul verde sau alb, iar unul dintre ingredientele sale active, o substanță numită Aspalatin, diminuează producția de hormoni ai stresului, cei responsabili de mâncatul nervos. Bea-l cu o jumătate de oră înainte de masă și senzația de sațietate se va instala mai repede.

 

Ca orice schimbare de durată inclusă în alimentație, și obiceiul de a consuma anumite ceaiuri în mod regulat ar trebui să fie aprobat de un medic sau de un nutriționist, mai ales dacă iei medicamente, ești însărcinată sau alăptezi. Odată ce ai ales un tip de ceai pentru slăbit, asigură-te că îl bei la momentul potrivit (cele care conțin cofeină sunt recomandate dimineața, cele calmante seara, unele reduc apetitul, deci trebuie să le bei înainte de masă, iar altele ajută digestia, deci au efect după ce mănânci, și așa mai departe).

 

Atâta vreme cât nu exagerezi în ce privește cantitatea de ceai băută zilnic, și îți păstrezi un stil de viață echilibrat, fără excese, vei obține rezultate satisfăcătoare.

Nicoara Anna
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply:

CLOSE
CLOSE