Cum să transformi o sarcină dificilă într-una uşoară

1
230

Sunt momente în care te întrebi: “De ce insist să irosesc timpul cu ceea ce fac acum?” Probabil că ştii despre ce vorbesc: acea sarcină care aşteaptă pe lista ta, gata să fie rezolvată, însă din nu ştiu ce motiv tu tot continui să intri pe Facebook sau să-ţi verifici mail-ul. Tocmai ai intrat acum câteva minute însă poate acum a apărut ceva important care ţi-ar putea necesita toată atenţia.

Îşi sună cunoscut?

­Acest lucru poate deveni o rutină în zilele noastre de muncă, în care tot evităm o anumită sarcină dificilă pentru că ne este teamă că nu-i vom face faţă. Ajungi să-ţi pui întrebări precum: “Dacă o dau în bară?” sau “Dacă nu mă pot descurca şi voi avea nevoie de ajutor?” sau “Dacă voi arăta stupid făcând asta observând că nu mă descurc?”

Chiar şi atunci când o persoană este puternică, aceste întrebări îi pot distruge motivaţia. Ele deschid o portiţă în mintea ta şi există un risc ca îngrijorarea să înceapă să intre pe acolo şi să nu te mai lase în pace.

Uite câteva metode şi concepte pe care le folosesc atunci când am de-a face cu o sarcină dificilă:

Găseşte o persoană care vrea să te ajute

O sarcină poate părea copleşitoare prin faptul că ştii că nu o vei putea duce până la capăt de unul singur. Şi dacă te gândeşti bine, nici nu ar trebui să faci asta de unul singur. Sunt destule situaţii în care, dacă vrei să-ţi menţii mintea şi corpul într-o formă sănătoasă, să găseşti pe cineva care să te ajute este o idee foarte bună.

Căută o persoană care nu are aceleaşi puncte forte ca şi tine. Caută să-ţi aduci alături pe cineva care poate compensa punctele tale mai slabe şi are puncte forte complementare cu ale tale.

Gândeşte-te la modul în care această sarcină te va ajuta în viitor

Atunci când eram angajat şi când ajunsesem să fac lucruri care nu mai aveau nicio legătură cu locul meu de muncă, tot mă gândeam la zilele în care voi fi în faţa unor oameni şi le voi vedea feţele zâmbind în timp ce descoperă lucruri noi despre modul în care gândesc, se simt şi ceea ce pot face cu mintea lor. Am transformat experienţa prin care treceam într-o cărămidă ce aveam să o plasez în scara mea către a fi un Trainer de Programare Neuro-Lingvistică.

Chiar dacă ceea ce făceam atunci mi se părea ciudat, am căutat să transform toată experienţa într-una care mă face mai puternic, gândindu-mă că timpul investit şi banii câştigaţi vor juca un rol mai important, pentru o cauză mai importantă din viaţa mea.

Mă apuc acum de ea

Dacă laşi grămăjoara de îngrijorare să se transforme într-un munte, teama va creşte din ce în ce mai mult până când va trebui să o înfrunţi. Asta înseamnă că imediat ce observi că se întâmplă acest lucru în interiorul tău, apucă-te cât mai repede de această sarcină, ba chiar în acest moment. Atunci când te apuci de ea, vei identifica care sunt punctele tale forte şi unde mai ai de îmbunătăţit. Apoi vei împărţi sarcina în părţi mai mici care o vor face să fie posibil de atins şi chiar să te simţi bine în timp ce parcurgi fiecare pas.

Întreabă-te: “Sunt persoana potrivită pentru această sarcină?”

Sunt unele sarcini care nu sunt potrivite cu ceea ce ştii tu să faci şi asta este OK; doar nu poţi să fii bun la toate. Atunci când lucrezi pentru cineva, s-ar putea să nu ai puterea să refuzi un proiect. Tocmai de aceea acest punct este foarte important. Adu oameni în echipă şi asta îţi va permite să lucrezi la sarcini cu care simţi că rezonezi şi care sunt aliniate cu punctele tale forte.

Dacă observi că ţi se dau în repetate rânduri sarcini care nu-ţi plac, s-ar putea să fi sosit momentul pentru o schimbare. Ai o obligaţie către tine însuţi să-ţi ocupi timpul cu muncă care te face să te simţi ca un învingător.

Separă paşii mai grei de cei simpli

Fiecare sarcină are părţile ei mai simple şi părţile ei mai grele. Atunci când faci o distincţie între cele două, poţi să alegi la care din ele să lucrezi, în funcţie de starea în care eşti. Să presupunem că cel mai bine lucrezi dimineaţa. Atunci, poţi alege să faci părţile dificile dimineaţa. Dacă îţi scade nivelul de energie spre după-amiază, poţi alege să lucrezi la părţile mai uşoare care-ţi solicită mai puţin mintea.

Alege unul din punctele de mai sus şi începe să-l aplici. Când deja face parte din modul tău de a gândi şi de a-ţi cântări opţiunile, alege altul din listă şi pune-l în aplicare.

Vlad Negrilă – NLP Trainer

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ