Cum să slăbeşti sănătos

11
3364

Te-ai întrebat vreodată cum să slăbeşti sănătos? În articolul acesta o să încerc să îți răspund la întrebare. :)

“Slăbire” … Ce îţi spune cuvântul ăsta? Te duce cu gândul la o dietă extrem de strictă, aşa-i? Indiferent că eşti fată sau băiat, sunt aproape convins că ai trecut cel puţin o dată în viaţa printr-o perioadă de slăbire.

“Cum slăbesc?” 

Este întrebarea cea mai frecventă, care apare mai ales în rândul doamnelor şi domnişoarelor, dar nici domnii nu se feresc să pună întrebarea asta. În general, problema slăbitului este prost înţeleasă şi prost văzută de majoritatea oamenilor aflaţi în căutarea unei siluete perfecte, dar mai trist este faptul că e şi prost transmisă de o mare parte dintre nutriţioniştii de pe la noi şi de o mare parte dintre instructorii de fitness români.

Astăzi îmi propun să vă motivez să slăbiţi sănătos, să vă fac să înţelegeţi că a slabi nu înseamnă a ţine diete draconice.

În prima fază, mă adresez tinerelor domnişoare care au impresia că sexy înseamnă să fii un model slăbănog, fără culoare şi cu oasele la vedere. Slabă nu înseamnă FIT, slabă nu înseamnă SEXY. Încetaţi cu înfometarea! Încetaţi cu încercarea diferitelor diete minune! Nu rezolvaţi nimic dacă vă înfometaţi! Tot ceea ce câştigaţi este o boală în plus.

O femeie (prea) slabă nu arată deloc bine. O femeie grasă nu arată deloc bine. O femeie (prea) musculoasă nu arată deloc bine. Este vorba despre echilibru.

Nu vreau să se simtă nimeni jignit, dar pot spune cu mâna pe inimă că s-a creat un cerc vicios între cei care ţin dietă, nutriţionişti şi farmacişti.

Sunt foarte puţini nutriţionişti la noi care să fie nutriţionişti în adevăratul sens al cuvântului. În majoritatea cazurilor se acţionează cam aşa:

– cât vrei să slăbeşti?
– păi aş vrea 10 kilograme în o lună, că apoi am o nuntă …
– aha, ai nevoie de un deficit caloric de X calorii, ia şi tine dieta Y.

Sigur, dieta Y funcţionează în 70% din cazuri, dar pe termen scurt, pentru că, din păcate, nu se ţine cont de toţi factorii, de tipul somatic, de metabolism, de stilul de viaţă, de multe alte probleme. Dietele pe care le recomandă majoritatea nutriţioniştilor sunt generaliste, în funcţie de deficitul caloric, de numărul de kilograme de care vrei să scapi.

Şi ce se întâmplă? Funcţionează dieta Y până la un anumit punct. Apoi începi să ai ameţeli şi să nu ştii de ce te simţi fără viaţa, dar mai slabă.

Prin înfometare îţi privezi corpul de anumiţi nutrienti esenţiali şi există riscuri mari de îmbolnăvire a organelor interne, poţi ajunge chiar la cancer de colon. Şi nu cred că îşi doreşte nimeni să primească la schimb un cancer în locul kilogramelor pierdute.


Totodată îți recomand aceste cărți:

“Dieta de 2 zile” – Tony Howell, Michelle Harvie – 30% reducere aici.

“Dieta personalizată. Slăbește în funcție de personalitatea ta.” – Alain Golay – 30% reducere aici.


După o anumită perioadă observi că nu mai funcţionează dieta şi la prima greşeală culinară pui dublu pe tine, pentru că al nostru corp este inteligent. Organismul uman nu iartă. Se răzbună cu prima ocazie. Cum ziceam, pui dublu pe tine şi iar ajungi la nutriţionist, iar dai o grămadă de bani să îţi dea o altă dietă, pentru că cea din urmă nu mai funcţionează. Şi o ţii aşa în înfometări prosteşti, în diete fără sens şi mai ales fără rezultat concret. De foarte multe ori ajungi de la nutriţionist la farmacist, pentru că începi să suferi de diferite boli datorită înfometării.

Orice om poate să fie propriul nutriţionist cu câteva cunostinţe medii. Important e să fii echilibrat în totul. Alimentaţie sănătoasă şi echilibrată, mişcare în mod constant, odihnă suficientă. Astfel poţi ajunge să ai forme de invidiat, să fii sexy şi fit, dar mai ales să fii sănătoasă!

Aş putea să vorbesc ore întregi despre alimentaţia corectă şi sănătoasă, despre echilibru şi despre mişcare. Mă limitez însă la a spune că trebuie să ne încadrăm în nişte limite. Astfel putem să ne afişăm pozele noastre pe facebook, în costum de baie sau în orice formă. Ne vom permite :).

Reţineţi însă: nici prea–prea, nici foarte–foarte. Sunt convins că există idealuri şi modele diferite, dar nu va mai înfometaţi. Nu rezolvaţi nimic şi nu va vor iubi bărbaţii mai mult. Nouă, în general, ne plac femeile cu forme, nu cele slabe şi bolnăvicioase. Ne plac cele cu un corp lucrat şi sănătos!

Trebuie să înţeleagă fiecare dintre voi că sunt câteva greşeli care te menţin gras(ă). Amintesc doar câteva dintre ele:

1. Săritul peste mese sau gustări.

– majoritatea cred că dacă renunţă la una din mesele importante ale zilei, problema e rezolvată. GREŞIT! Creierul e setat pe o rutină şi dacă sari peste masa de dimineaţă sau cea de prânz, creierul flămând va cere noaptea mâncare şi vei mânca noaptea ceea ce e şi mai rău.

Soluţia? Împarte caloriile în trei mese importante, plus maxim 2 gustări. Cercetătorii susţin că majoritatea oamenilor care încearcă să slăbească (sănătos) au nevoie de 1800 până la 2200 calorii pe zi. Deci dacă îţi împărţi caloriile astfel încât să ai aproximativ 500 la trei mese principale şi 100-200 la maxim două gustări pe zi, totul va fi bine. De asemenea important e să îţi înveţi creierul să ştie că nu treci la restricţii, nu te abţii de la nimic ci doar îţi schimbi rutina.

2. Mâncatul la repezeală.

– Ştiu, e o plăcere să mănânci în viteză, să citeşti un blog/ziar sau să te uiţi la serialul preferat. Până ai terminat de citit un paragraf sau până la prima reclamă tu deja ai terminat de mâncat şi fugi repede să laşi farfuria la spălat. E cât se poate de GREŞIT!

Soluţia? Încearcă să nu mai mănânci pe fugă, mănâncă liniştit, încet, la masă în bucătărie, nu în faţa blogului sau tv-ului, nu în faţa revistei/ziarului preferat. Lasă toate astea la o parte, inspiră şi expiră de 5 ori încet înainte să te apuci să mănânci. Mănâncă încet, nu te grăbeşte nimeni, nu pierzi niciun tren. E sănătos să nu mănânci până simţi că nu mai intra, nu mânca până explodezi, nu trebuie să te simţi sătul astfel încât să nu te poţi mişca.

3. Mâncatul excesiv în weekend şi de sărbători.

– Nu mai e de mult un secret că românul bagă în el până explodează şi ajunge la spital, mai ales de sărbători. Dar sunt mulţi care şi în weekend se îndoapă de parcă ar fi sfârşitul lumii. Degeaba încerci să mănânci frumos şi regulat în timpul săptămânii, iar când a venit weekendul bagi în tine grătare şi mese cât pentru toată săptămâna. Sau la sărbători mănânci de parcă sunt ultimele sărbători pe care le petreci.

Soluţia? Mănâncă la fel ca şi în timpul săptămânii, nu profita că eşti acasă şi te poţi îndopa cu grătare şi aripi picante :). Cel mult poţi trişa cu/la o masă. E suficient. Dacă exagerezi în weekend, creierul se învăţa aşa şi în timpul săptămânii îţi va cere mai mult, nu vei mai putea respecta cele 3 mese fixe pe zi.

4. Gustările prea sărate.

– ştim cu toţi campaniile de pe TV în care ni se spune să evităm excesul de sare. Sunt cât se poate de corecte. Vorbesc despre gustări, pentru că de obicei cei care sunt atenţi cu sarea la gătitul mâncării, uită de ea la gustări: popcornul la filme, chips-urile în timpul meciului sau alunele la bar.

Soluţia? Încearcă să înlocuieşti aceste gustări cu fructe sau legume. În loc de popocornul de la film băgă un măr, în locul chipsurilor băgă un morcov. E greu să faci această schimbare, iar dacă reuşeşti e foarte bine. Dacă totuşi nu merge şi eşti setat pe alune, chipsuri şi alte nebunii, încearcă pe cât posibil să consumi moderat şi să fie la un nivel mai redus de sodiu ;).

5. Băutul excesiv.

– ce ne mai plac petrecerile şi cluburile! Ne plac şi ieşirile la bere cu tovarăşii. Exagerăm, bem ca porcii până nu mai ştim de capul nostru. Hai să facem un mic exerciţiu. Notează undeva cât alcool consumi într-o săptămână: cât vin, câtă bere, ce alte nebunii de cocktailuri. Calculează caloriile şi vei avea o surpriză. Să presupunem că nu consumi excesiv, bagi doar 2 beri aşa pe noapte, că doar e vară şi merg. Ei bine, cele 2 beri pe noapte/zi pot însemna aproximativ 2000 calorii într-o săptămână, deci cam o zi în plus la cele recomandate la punctul 1. Deci trebuie să faci un efort mai mare ca să scapi de ele :D. Fără să ţinem cont că oricum consumul excesiv de alcool nu e deloc bun, te strică din toate punctele de vedere.

Soluţia? Încearcă să renunţi la băut măcar o săptămână. Te vei simţi mai bine şi vei vedea că viaţa merge înainte şi fără excesul de alcool. Nu spun să nu bei o bere pe zi (chiar recomand, atâta timp cât te poţi limita la una pe zi sau una la 2 zile)… Dacă totuşi ai o treabă cu ieşitul seara cu prietenii, încearcă să treci pe băuturi care conţin mai puţine calorii şi carbohidraţi gen vin roşu sec sau bere cu calorii puţine.

Pe scurt, e foarte simplu să slăbeşti şi să ajungi la o formă a corpului mult visată. Trebuie doar să ai grijă la excese, să nu te abţii de la prea multe şi să fii echilibrat(a) în toate. Să ai mare grijă la alimentaţie, odihnă şi mişcare. Nu merg una fără cealaltă!

Eu de exemplu, am creat un program de antrenament personal excelent, pe care îl aplic în cazul oamenilor cu care lucrez.  Într-o singură şedinţă de antrenament cu mine, ajungi să arzi până la 1000 de calorii, scapi de grăsimile rele, îţi tonifici musculatura, creşti la capitolul viteză, rezistenţă şi forţă. Ajungi să arăţi mai bine şi să fii mai sănătos, în acelaşi timp, cu antrenamentul dezvoltat de mine sub conceptul  Healthy Tone Fitness.

Mai multe ponturi şi sfaturi despre slăbire, despre un stil de viaţa sănătos şi despre mişcare în general, găseşti în cartea “Calea spre un abdomen perfect”,  pe blogul meu sau pe pagina mea de facebook. Îţi stau oricând la dispoziţie.

Iar la final pentru a încheia într-un stil motivaţional, te invit să citeşti povestea lui Dragos Asaftei, care şi-a schimbat viaţa în 9 luni, slăbind într-un mod sănătos 30 de kilograme.

11 COMENTARII

  1. Salutari! cunosc o fata care a slabit foarte mult intr-un timp scurt, si am intrebat-o care este reteta. A zis ca nu ascunde nimic, este vorba despre un ghid pe care l-a cumparat de pe internet. Mi-a zis adresa siteului si m-am gandit sa va spun si voua. eu unul nu am nevoie, dar poate va este de ajutor vreunora dintre voi. mult succes!

    cum sa slabesti rapid si garantat? dar mai ales sanatos: http://www.slabeste-garantat.ro/

  2. Imi place cum ai realizat prezentarea per total, foarte frumos si personal. Problema ca alcoolul ingrasa este foarte putin cunoscuta, iar in general lumea nu este informata despre acest lucru.

  3. exista niste produse foarte bune pentru treaba asta, dar nu sunt aici sa fac reclama (desi comercializez si eu acele produse :D ). Insa exista cateva reguli de baza: 1) nu sari niciodata peste micul de jun (duce la oboseala, anemiere, pofta de dulce si implicit consum de carbohidrati) 2) nu mananci niciodata carbohidrati la micul dejun pentru ca ei sunt transformati imediat in zahar, pancreasul secreta insulina pentru a-l scoate din sange si cum a terminat ti se face somn si foame 3) dezvolta-ti masa musculara pentru ca ea arde grasimile si mananca foarte multe proteine vegetale.

  4. Eu sunt pro suplimente alimentare, pentru ca sunt singurele ce ofera un continut mare de nutrienti cu 0 calorii. Fiind consultant de nutritie nu numai ca acesta este secretul meu, insa e si ceea ce recomand clientilor. Consider ca aceasta va fi mancarea viitorului.

  5. Am tot citit fel si fel de diete , de pareri , am fost chiar si la un nutrionist f cunoscut dar nu merita sa-i dau numele pentru cele 3 min petrecute cu el in care mi-a aruncat o dieta oarecare … Vrei sa slabesti ? NU ai nevoie de nimeni si nu ai nevoie sa cauti nu stiu ce dieta dukan kurkan sau nu stiu care .. Renunta treptat la cateva alimente si mod de a gati precum : painea , sucuri acidulate , prajeli , fast food , sare si inlocuieste’le treptat cu legume fructe . Nu e neaparat musai sa mergi la sala sau sa alergi . Iesi in parc , fa o plimbare de 1 h in fiecare zi daca iti permite timpul si incearca sa-ti faci timpul asta pentru ca , si psihic si fizic o sa fi mult mai bine . Toata puterea si motivarea pleaca din sufletul tau , nu din vorba lui x sau lui y . Nu faci asta pentru tine si pentru a te simti cat mai ok in pielea ta . Se poate , renunta la nu se poate ! O zi buna ~!

  6. Cunosc persoane care au reusit sa slabeasca, dar daca si-au modificat ulterior obiceiurile s-au ingrasat din nou. Deci ar trebui sa continui sa mananci si sa faci aceleasi lucruri pe care le faceai in perioada in care ai slabit.

LĂSAȚI UN MESAJ