Tag Archive

Tag Archives for " time management "
12

Cum să alegi profesia care ți se potrivește – partea a II-a

Profesia care ti se potriveste…

Acum un an, când în sfârșit îmi găsisem jobul perfect, am ținut să dau sfoară-n țara despre secretul din spatele unui loc de muncă ce mi se potrivea. Am scris un articol și de atunci primesc mesaje încontinuu cu tot felul de situații și păreri în legătură cu această misterioasă cale de a găsi profesia sau facultatea potrivită. În principiu mesajele vin din partea elevilor de liceu sau din partea unor studenți care nu știu ce caută la facultatea de biochimioromanoamericanaciberneticoeconomica, pe care au vrut-o părinții. Am scris articolul mai mult din perspectiva personalității și a  modului de gândire pe care le avem, două caracteristici extrem de importante pe care trebuie să le iei în considerare atunci când aplici pentru un loc de muncă.

Și, după enspe mii de mesaje, păreri și frustrări primite, am zis că trebuie să îmi revizuiesc puțin punctele de vedere. Am făcut o mică cercetare, am adăugat, am scăzut, înmulțit și egal, iar situația stă în felul următor:

Majoritatea are undeva pe la 17 ani, 18 ani, exact vârstă care te pregătește de facultate. Alții sunt studenți deja  la școli la care nu au ce căuta, trimiși de părinți doar că să nu rămână copiii lor proști că nu au diplomă. Puțini cred că se fac bani din pasiuni și la vârsta maturității copiii ăștia chiar nu mai știu încotro să meargă. Toate meseriile, după ei, se plătesc prost, la facultate se intră greu, puțini sunt susținuți de cei dragi să facă ceea ce le place, majoritatea dă la o facultate doar că, odată ieșit de acolo, se găsește mai ușor job. Elevii nu primesc consiliere profesională, sau dacă primesc, primesc degeaba. Le intră pe o ureche, iese pe cealaltă. Se plâng la 20 de ani că sunt la o facultate la care nu se potrivesc și că, cea mai mare problemă, habar nu au  ce le place.  Nu își cunosc calitățile, aptitudinile, nu știu la ce sunt buni și ce îi duce capul să facă. Cam trist, nu?

Acum că știm cum stă problemă, să revenim la tine.

Continue reading

4

Fă ceea ce contează cu adevărat şi nu-ţi mai permite plictiseala…

“M-am plictisit…” De câte ori nu spui asta într-o săptămână? Dacă nu ştii îţi zic eu. De foarte multe ori! Un lucru şi un obicei foarte prost.

Nu te-ai gândit oare că viaţa asta e şi aşa mult prea scurtă pentru a ne mai permite luxul să ne plictisim?

Nu spunem noi mereu că nu avem timp de noi, de prieteni, de familie, nu avem timp să citim, să ne plimbăm, să vedem câte lucruri frumoase putem descoperi în întreaga lume?
Continue reading

2

Tehnica Pomodoro

Tehnica Pomodoro este o metodă time management creată de  Francesco Cirillo în anii 80′. A fost pusă în aplicare La această tehnică a ajutat şi o româncă, Claudia Sandu. Pentru a te apuca de această metodă nu ai nevoie decât de două lucruri: foi A4 („Activităţi Generale„, „Activităţi Zilnice„) şi un timer (eu folosesc FBooster).

Beneficii

  • diminuarea anxietăţii
  • îmbunătăţirea concentrării prin eliminarea întreruperilor (externe sau interne; mai târziu despre asta)
  • creşterea atenţiei în luarea deciziilor
  • creşterea motivaţiei şi determinării în atingerea scopului
  • definirea procesului de estimare a timpului necesar unei activităţi
  • Continue reading

1

Cele „2 minute” şi „sfertul academic”, cât înseamnă de fapt?

Punctualitatea contează? Se spune ca da.

Eu una, m-am dovedit a fi foarte nepunctuală de-a lungul timpului. La şcoală, la servici, la întâlniri de orice fel, când am meres în vizită, tot timpul am întârziat de cele mai multe ori. Uneori, făcând eforturi, am reuşit să fiu punctuală, deşi asta s-a întâmplat destul de rar.

La rândul meu, am fost pusă în situaţia să aştept. „Pe vremuri” se vorbea despre „sfertul academic”. Continue reading

2

Tehnica „Pomodoro”

Când facem ceva ce nu ne place să facem sau pur şi simplu încercăm să facem ceva fără să avem chef… avem talentul inegalabil de a pierde vremea. E ceva firesc. În fond… de ce să rescriu articole pentru un site de ştiri sau de ce să fac exerciţii la matematică când pot foarte bine să mă uit la o comedie bună sau să „zapez” prin Facebook, nu?

Uneori oricât de mult ne-am dori să stăm concentraţi şi să ne facem treaba nu reuşim. Şi problema este că dacă nu te concentrezi azi, mâine-ţi va fi şi mai greu să te concentrezi. Iar dacă săptămâna asta productivitatea ta a scăzut cu 50%, săptămâna viitoare va scade şi mai mult. Productivitatea scăzută devine M.O. (mod de operare). Continue reading

2

A întârzia sau a nu întârzia?

Există un proverb pe care cu siguranţă îl ştim cu toţii: „Ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face.„. Pentru două săptămâni sunt coordonatorul unui grup de 18 copilaşi cu vârste cuprinse între 14 şi 17 ani. Ieri o parte destul de mare din ei (peste jumătate de grup) a întârziat la o activitate în jur de 15 minute.

Nu, nu m-am dus să-i trag de urechi, nu m-am dus să zbier la ei sau să-i grăbesc… Nu-mi place să „trag” de oameni. Dacă ai convenit cu cineva că la o anumită oră trebuie să fii într-un anumit loc, atunci mi se pare de bun simţ să te prezinţi acolo la ora care trebuie. Continue reading

25

Nu există „n-am timp”!

Se spune că timpul este inamicul nostru numărul unu indiferent că suntem bogaţi, săraci, din America sau Africa, creştini sau budişti, blonzi sau bruneţi, răi sau buni ş.a.m.d. Timpul ne afectează pe toţi – exceptând acei câţiva asiatici care au vârste de peste 120 de ani acum şi spun că au găsit „Cheia succesului”.

Dar oare chiar este timpul un inamic pentru noi? Nu cumva suntem noi propriul nostru inamic? Timpul ne controlează pe noi, sau noi ne controlăm timpul? Tind să cred că noi controlăm timpul… căci altfel expresia „nu mai pierde vremea” nu mai are niciun sens.
Continue reading

Deadline-urile – cum să scapi de ele

Știu că toată lumea iubește nespus de mult deadline-urile. Acele limite temporale care ne îndeamnă să folosim cuvinte speciale din toate limbile pe care le cunoaștem. Acest cuvânt minunat (deadline n.a.) care ne arată cât de repede trece timpul, acest concept care ne stresează chiar și în cele mai fericite clipe. Ei bine, ce-i de făcut?

Părerea mea coincide cu vorba englezului: „if you can’t beat them, join them.”

Continue reading

2

Trickuri cu To-Do lists

Am tot vorbit de organizare, de uitare, de time management şi tot aşa, dar niciodată n-am vorbit despre unde ar trebui făcut un To-Do list, cât de des trebuie „updatat” şi cât de des trebuie să te uiţi peste el ca să fie eficient.

Într-adevăr, primul pas în cazul în care vrei să fii un om mai organizat este să te apuci de un To-Do list (vasăzică o listă în care treci toate lucrurile pe care trebuie să le faci), dar asta nu-i de ajuns.

Mulţi oameni care se apucă de un To-Do list nu se ţin de el mai mult de 2 zile tocmai pentru că acesta este dezorganizat, greu de înţeles şi nu este de prea mare ajutor. Continue reading

4

Ai notat?

Atunci când Ariel mi-a propus să scriu săptamâna aceasta un articol despre o temă la alegere, primul lucru pe care l-am făcut a fost să scot din cutia așezată strategic la distanță de o mână de laptop un teanc de hârtii albe, pătrate, pe care îmi notez de obicei sarcinile pentru viitorul foarte apropiat. În mod straniu, de câte ori notez pe aceste foi, reușesc să-mi duc la capăt misiunea (poate pentru că albul simbolizează puritatea, poate pentru că pe ACESTE hârtiuțe notez numai ce-mi place să fac), pe când toate notițele referitoare la teme la mate (scrise pe niște sticky notes gălbioare) ajung la gunoi fără să fi fost bifate înainte.

Mi-am dezvoltat în ultimii 2 ani un sistem ce garantează că-mi voi aminti tot ceea ce-mi doresc să fac, deși sunt o persoană foarte uitucă de fel (poate și din cauză că am atâtea dorințe și atâtea direcții înspre care vreau să mă îndrept mai departe în viață). Ideea de la baza acestuia e simplă și voi avea grijă să ți-o expun în următoarele paragrafe. Continue reading

CLOSE
CLOSE