Haina schimbă atitudinea vs. atitudinea schimbă haina

0
212

Atenție, mă laud! Cu multă vreme înainte de a deveni consultant de imagine, oamenii din jur îmi cereau sfaturi despre haine, schimbări de stil și altele asemenea. Nu m-am întrebat de ce, ajunsese să mi se pară firesc. Până într-o zi, când o amică mi-a spus că abordez hainele, accesoriile, ca pe instrumente de a mă exprima creativ. Uite că am crezut-o pe cuvânt și m-am luat în serios.

A purta cu atitudine o haină, o ținută, se descoperă, devii conștient de un asemenea comportament. Uneori știm cum se face instinctiv, pentru că am văzut în jurul nostru, acasă, în cercurile apropiate, încă de la vârste fragede, acest comportament. Apoi, alteori, ni se revelează de-a lungul vieții ca un instrument de evoluție personală, trăim experiențe prin care aflăm că imaginea și atitudinea nu sunt două concepte separate, ci interdependente.

Haina schimbă atitudinea

Atitudinea poate fi percepută prin prisma obiectivării. Ne percepem pe noi ca pe un scenograf/creator de costume, care îmbracă un personaj. Ce reprezintă, ce stare de spirit îl caracterizează, ce imagine vrea să proiecteze în lume despre propria persoană? Acest personaj, care suntem, se schimbă de costume în funcție de circumstanțele sociale. O rochie feminină, roșie te va face să te simți plină de încredere, puternică, pasională, senzuală. Și nu, chiar nu e un clișeu. O cămașă albă, te va face să te simți proaspăt, gata de începuturi, odihnit, energic.

De aici ideea premeditării unei anume atitudini care este indusa de haine. Și aici sunt celebre exemplele cu politicienii și culorile pe care le abordează în diverse situații: negociere, victorie, situații conflictuale etc.

Femeile caută adesea haina care să le conducă către o anume atitudine, pe care o au, pe care și-o doresc, de aici și fervoarea de a umbla în dulap dimineața și a înșira pe pat ținute.

Contextul contează atunci când îmbraci personajul – pe tine – , dar la fel de mult vei lua în calcul și rolul pe care îl joci în acel scenariu. Acest lucru poate fi făcut “ca un profesionist”, în doi pași:

  • cunoscându-ți hainele, astfel încât să ajungi să le folosești ca pe instrumente de exprimare
  • cunoscându-te pe tine, corpul tău, stările tale, limitele tale, pentru a adapta hainele la rolul jucat într-o anume circumstanță

Atitudinea schimbă haina

Apoi, vorbim despre haine ca despre o “ramă” a noastră, a ceea ce suntem noi, ca o adevărată operă de artă ce suntem. Hainele sunt o interfață pe care o avem cu societatea, cu ceilalți. Ținuta noastră este cartea de vizită, ea prezintă persoana minunată care suntem, înainte de a deschide gura. Astfel, ea poate scoate tot ce e mai bun din noi sau, dimpotrivă, să facă vizibile defecte.

Hainele sunt un mod de a-ți exprima individualitatea. Dezvoltă-ți stilul personal! Care nu-i totuna cu moda sau hainele. Imaginează-ți că unui grup de 20 de persoane li se dă același tricou alb. Unul îl îmbracă pur și simplu, altul îi suflecă mânecile, altul îl înnoadă în talie, altul îl taie, altul îi desenează cu carioaca, altul și-l pune turban, altul îl îmbracă pe post de șalvari etc. Ce face fiecare cu el, cum îl interpretează, dă măsura stilului său personal.

Poți asimila tendințele care se potrivesc vârstei, siluetei, ritmului tău de viață, dar toate descifrate într-o cheie proprie.

Semnătura stilistică este, cu adevărat, o expresie exterioară a ceea ce crezi tu despre tine, a modului în care te percepi ca persoană. Ceea ce ești va fi mereu cu tine, oriunde te-ai duce, oricând, astfel că ar fi bine să-ți placă de tine, să-ți placă cine ești. Atitudinea este ceea ce porți cu tine, că ești conștient de asta sau nu. Când arăți bine, te simți bine, iar când te simți bine, arăți bine.

Încrederea, bucuria de a fi ceea ce ești va transforma haina.

Într-o lume în care imaginea contează din ce în ce mai mult, a ajuns aproape o necesitate să înveți să vorbești cu hainele, pentru ca ele să vorbească pentru tine.

Consultant de imagine Gabi Urda

NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ