Șase tehnici simple pentru îmbunătățirea memoriei

Cu toții avem momente în care nu ne amintim diverse lucruri, mai ales atunci când suntem stresați, în mijlocul unor activități solicitante din punct de vedere mental sau, pur și simplu, foarte obosiți. Deși este normal să ai astfel de scăpări, o memorie proastă poate fi destul de frustrantă, pentru că uiți lucruri pe care trebuie să le faci. În cazul în care aceste pierderi de memorie nu sunt cauzate de afecțiuni neurologice pentru care este necesar să iei tratament, există câteva tehnici simple prin care îți poți îmbunătăți memoria. Iată 6 dintre acestea.

1. Mănâncă mai puțin zahăr

Zahărul joacă un rol important în viețile noastre, deoarece este transformat de organism în energie. Însă prea mult zahăr a fost dintotdeauna asociat cu diverse afecțiuni și boli cronice, printre care și declinul cognitiv. Există dovezi științifice care arată că dietele bogate în zahăr conduc la o memorie de proastă calitate, din cauză că partea creierului care răspunde de memoria pe termen scurt este redusă în volum. Renunță, așadar mai ales la sucurile carbogazoase, care conțin foarte mult zahăr. Nu numai că îți vei îmbunătăți memoria, ci și starea generală de sănătate.

2. Consumă un supliment pe bază de ulei de pește

Uleiul de pește este bogat în acizi grași omega-3 EPA și DHA. Acești acizi au efecte benefice asupra sănătății: reduc riscul cardiovascular, inflamația, stresul și anxietatea și încetinesc declinul mental. În special la persoanele mai în vârsta, consumul regulat al acestor acizi poate îmbunătăți memoria. Rezultatele studiilor efectuate până acum arată că uleiul de pește îmbunătățește memoria pe termen scurt.

3. Consumă spirulină

Spirulina este o algă verde-albăstruie și este considerată un superaliment. Acest renume se datorează efectelor ei benefice asupra sănătății organismului. Studiile au arătat că această algă îmbunătățește sănătatea mintală și acuitatea cognitivă datorită unui aminoacid numit L-triptofan. Spirulina ajută la reglarea stărilor de spirit, reducerea stresului și anxietății, îmbunătățirea memoriei și instalarea unui sentiment de calm și fericire. Având în vedere că prețul la spirulină este extrem de avantajos, acest remediu este la îndemâna oricui. 

4. Dormi suficient în fiecare noapte

Lipsa somnului a fost asociată de cercetători cu o memorie proastă în urma mai multor studii. De altfel, este simplu să observi că după mai multe nopți în care nu te odihnești suficient, ești mai uituc. Somnul joacă un rol important în regenerarea celulară, inclusiv la nivelul creierului. În timpul somnului se consolidează memoria, procesul prin care amintirile de scurtă durată sunt transferate în memoria pe termen lung. Specialiștii recomandă o perioadă între șapte și nouă ore de somn în fiecare noapte, pentru o memorie de bună calitate.

5. Bea mai puțin alcool

Consumul de alcool îți afectează sănătatea din mai multe puncte de vedere. Memoria este și ea afectată de un consum excesiv. Atunci când bei alcool peste limitele admise, creierul tău are de suferit și memoria pe termen scurt este afectată, din cauza efectului neurotoxic al alcoolului. Consumul excesiv de alcool poate afecta hipocampul, partea din creier care joacă un rol vital în procesarea amintirilor. Limitează-te la câteva unități de alcool pe săptămână. Asta înseamnă un pahar de vin sau o bere pe zi.

6. Antrenează-ți creierul

Obișnuiește-te să joci jocuri care măresc capacitățile cognitive, pentru a avea o memorie mai bună. Rebusul, sudoku sau tetris sunt jocuri distractive prin care capacitatea creierului este mărită. Poți descărca aplicații pe telefonul mobil, care antrenează creierul, îmbunătățesc memoria de scurtă durată și sporesc concentrarea. În plus, dacă joci regulat astfel de jocuri, reduci riscul apariției demenței.

Există multe tehnici simple și distractive prin care îți poți îmbunătăți memoria. Ce trebuie să reții este că atât creierul cât și corpul tău trebuie să fie într-o stare de echilibru, pentru a funcționa la parametri optimi. Dacă reduci din alimentație zahărul, alcoolul și alimentele nocive, faci sport, te odihnești și reduci stresul, vei observa imediat o îmbunătățire.

Anna
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply:

CLOSE
CLOSE