Tu-ţi faci liste? Ai încercat şi nu te ajută, aşa-i?

2
145

Uneori am o groază de chestii de făcut în aceeaşi zi şi ca să nu le uit pe unele din ele (căci am o memorie de furnică) încep să-mi fac o listă pe o hârtie sau într-un Notepad. Mi-am dat eu seama că asta-i soluţia pentru productivitate!

Înainte să descopăr listele mă apucam de treabă şi între timp tot uitam ce mai aveam de făcut. Mai ales că de multe ori în timp ce fac un task îmi dau seama că mai am ceva de făcut. Pac – adaug rapid pe listă! :)

Dar listele au şi ele defectele lor. Defecte pentru care pentru o vreme nu m-am mai folosit de liste. În primul rând: SUNT PREAAA LUNGI! … Şi-n al doilea rând: NICIODATĂ NU ŞTIU CARE TASK E PRIORITAR!

Soluţiile desigur că-s simple, dar dacă nu ţi le zic eu acum e foarte posibil să te laşi si tu de liste sau să laşi listele să-şi bată joc de tine.

1. Orice listă trebuie să fie scurtă, chiar dacă asta înseamnă să-ţi faci 4 liste mai mici!

Când lista-i prea mare, ea cumva-cumva devine “toxică”. Zic asta pentru că atunci când ai o listă de 10 taskuri probabil rezolvi 2-3 din ele şi apoi îţi dai seama că ai prea multe de făcut. Lista îşi pierde micul rol motivator. Aşa că eu am început să-mi grupez taskurile în mini-liste.

Ce treburi am azi şi în ce zone? Păi fac o listă pentru “job” şi o listă pentru “ce am de făcut după program”. Ca să nu văd în timpul jobului mulţimea de taskuri pentru diseară, căci încep să mă plâng de oboseală şi să mă conving că anumite taskuri le pot lăsa pe mâine. Daaar “Nu lăsa pe mâine ce poţi face azi!”.

Dacă lista “de job” e mare, atunci o împărţim în 3 liste de prioritate…

2. Când te foloseşti de liste trebuie să ştii ce taskuri sunt prioritare… altfel te lamentezi şi nu mai faci nimic!

Şi iacătă, deodată avem şi liste scurte şi priorităţile stabilite:

1. “Lista urgentă”
2. “Lista de care mă apuc după ce fac o pauză de cafea”
3. “Lista de care am grijă să o termin până trebuie să plec de la birou”

Acum ai 3 liste scurte, dar motivatoare, bine gândite, cumva aproape perfect planificate! :)

Taskurile sunt puţine şi deci victoriile mai dese! Cu fiecare listă mototolită şi aruncată la gunoi te simţi mai productiv şi automat eşti mai motivat să vezi cât de mult te poţi autodepăşi.

Cheia în productivitate uneori este joaca: În loc să ai o listă urâtă şi lungă, care te sperie, poţi să-ţi faci liste mici, colorate, tocmai ca să te simţi productiv.

Una este să termini după 2 ore de concentrare 2 liste de taskuri din 5, şi alta este să termini 20% dintr-o listă lungăăăă de taskuri în care oricum te încurci!

2 COMENTARII

  1. Mai exista si varianta colorarii taskurilor de pe lista. lista o sa devina mai vie si o sa-ti fie mai drag sa te apuci de ea.

    la fel, poti s-o imbogatesti cu niste desene. :)

LĂSAȚI UN MESAJ