Acasa » Interviuri » Interviu cu Adrian Ciubotaru

Interviu cu Adrian Ciubotaru

Adrian Ciubotaru este blogger din 2005, filosof, activist şi recent a devenit probabil unul dintre cei mai cunoscuţi oameni ai online-ului românesc în urma lansării proiectului Lecturi Urbane (proiect în care se încurajează cititul în public – metrou, parc etc. – şi se amenajează locuri speciale de lecturat).

L-am luat la întrebări pe Adrian nu pentru proiectul de succes căruia ia dat naştere, ci pentru a atinge un alt subiect destul de sensibil: brandul personal. E adevărat că n-a fost prea vorbăreţ dar cred că în răspunsurile de mai jos sunt câteva informaţii foarte preţioase despre „personal branding” pus în relaţie cu pasiunile fiecăruia, proiectele lui şi tot aşa.

1. Pentru început zi-mi câteva lucruri despre tine…

Am stat 20 de ani în Moineşti, apoi 5 ani în Iaşi, iar de alți cinci sunt în București.

2. Dacă tot ai terminat filosofia: care-i filosofia din spatele lecturilor urbane?

Comportamentul oamenilor se schimbă în funcție de contexte. Un metrou în care mulți oameni citesc sau un parc în care mulți oameni citesc sunt contexte sociale care încurajează alte comportamente decât un metrou și un parc în care majoritatea oamenilor scuipă pe jos.

În plus, dincolo de îmblânzirea unui spațiu public, Lecturi Urbane spune poveste oferirii unei cărți unui străin pornind și de la idee că dăruind, vei dobândi.

3. Lecturi Urbane în ziua de azi pare să meargă de la sine… ce urmează?

Ca orice inițiativă, Lecturi Urbane are o echipă în spate. Este o echipă mică, însă vivace și entuziastă. Lucrurile se reglează de la sine, dacă este creat contextul necesar, iar rolul echipei Lecturi Urbane ar fi tocmai acesta: a crea contextul în care oamenii să poată crește oferind și citind.

Lecturi Urbane este o poveste în care sper să fiu provocat în următorii de 2-3 ani. Dincolo de un proiect mișto, intenția noastră este să punem bazele unei mișcări în toată regula.

4. „Adrian Ciubotaru” este un deja un brand. Când zic „Adrian Ciubotaru” zic „pasiune”, „carte”, „ambiţie” şi multe alte cuvinte frumoase. Cum ţi-ai creat acest brand personal atât de puternic?

Cineva mi-a spus recent, încercând să mă insulte, că sunt un brand… ca Ion Iliescu. Trecând de glumă, e mult spus un brand, însă consider că numele meu, cel puțin în anumite zone ale online-ului, spune ceva.

Nu cred în branduri peste noapte. Să nu uităm că sunt blogger din 2005, iar primele proiecte în afară de blogul personal le-am inițiat în 2009, iar în 2010 pun din plin umărul la capitolul activism.

5. Dacă tot am deschis vorba de brand personal: care-i diferenţă dintre Adrian Ciubotaru din 2007/2008 şi Adrian Ciubotaru de azi?

Recent, o prietenă mi-a citit articolele din perioada 2005-2008 și a fost uimită de transformarea prin care am trecut.

În ultimul timp am devenit mai orientat spre acțiune. Dacă înainte îmi ilustram punctele de vedere în eseuri și articole, acum încerc să le ilustrez implicându-mă în și inițiind chestii.

„Brandul personal poate ajuta proiectul, iar proiectul poate să pună o cărămidă frumoasă la numele tău.”

6. Cât de mult crezi că te ajută brandul tău personal în proiectele tale?

Este o mişcare cu sens dublu. Brandul personal poate ajuta proiectul, iar proiectul poate să pună o cărămidă frumoasă la numele tău. Repet, când vorbim de brand personal, vorbim pe termen lung, vorbim de construirea unor percepţii şi dezvoltarea unor pasiuni.

7. Tu faci brandul personal sau se face de la sine? Lecturi Urbane a facut brandul Adrian Ciubotaru sau Adrian Ciubotaru a facut brandul Lecturi Urbane?

Cu Lecturi Urbane lucrurile s-au nimerit bine. Preocuparea mea pentru cărţi şi dorinţa mea de implicare s-au regăsit într-o singură poveste, iar o poveste adevărată este cea care poate cuprinde tendinţe aparent contradictorii.

8. Pe vremuri ştiu că erai fumător… ce s-a întâmplat?

Am fumat 9 ani de zile, iar din martie 2009 am renunţat. Motivele pot fi găsite aici.

9. Spre final ceva cât mai metafizic: Crezi în Legea atracţiei?

Cred în Legea Atracției, însă nu cred că doar ea există. Cred în conspirarea Universului pentru dorințele noastre, însă nu cred că orice dorință merită împlinită.

10. Un citat favorit sau după care-ţi conduci viaţa?

„Relax, you have plenty of time.”

Când nu te grăbești, timpul se dilată și vei avea timp de toate.

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!

10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

2 răspunsuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!