Atelier Cortez este afacerea deschisa de Dragos Ungureanu impreuna cu sotia sa, Camelia, gandita pentru companiile care vor sa isi asocieze brandul cu celebrele macarons, fabricate dupa retete proprii sau de inspiratie frantuzeasca, descoperite dupa o incursiune in patria patiseriei.
In urma cu aproape 10 ani, Dragos s-a decis sa faca pentru prietenii lui ceva dulce. A inceput cu praline de ciocolata apoi, a decis sa faca macarons. In bucataria de acasa, s-a documentat, a testat multe retete si a aruncat multe tavi pana sa ajunga sa poata prezenta produsul cunoscutilor.
Atunci lucra la o companie nationala care oferea servicii firmelor din Romania, iar unul dintre ele era partea de imagine si identitate. Asa s-a gandit sa faca din macarons un asociator de brand si sa transforme micile prajituri, colorandu-le in functie de logourile companiilor.
A urmat, in 2014, o incursiune la mai multe patiserii din Franta si cursuri specializate pe macarons in Franta si Belgia, pe care si le-a finantat singur, din dorinta de a invata mai mult si de a-si perfectiona retetele si modul de lucru. S-a intors in tara cu ideea unei afaceri care sa se adreseze companiilor, prin care sa livreze macarons doar la comanda. A renuntat la job si, impreuna cu sotia sa, au deschis Atelier Cortez, in comuna Balotesti din judetul Ilfov.
Investitia in atelier a fost de 70.000 de euro, cumparand mai multe instrumente si echipamente, printre care si o masina care aplica imagini, logo sau mesaje pe macarons. In prezent, Atelier Cortez este intr-un proces de rebranding, pe site fiind disponibil un configurator pentru macarons, pe care clientii il pot folosi pentru a alege culoarea, crema, ambalajul si a personaliza prajiturile dorite, afland astfel pretul si alegand punctul de livrare.
Acum au o echipa de patru angajati: Dragos si colegul lui, Ciprian Morosanu, produc macarons dupa retete proprii sau inspirate de bucataria frantuzeasca, iar Camelia, sotia lui Dragos si inca un angajat se ocupa de logistica. Acestei echipe i se alatura, in momentele in care comenzile cresc foarte mult, si alti angajati pe perioada determinata, in special in perioada de Valentine’s Day, 1-8 Martie, de Paste si de Craciun, ultimele trei luni din an inregistrand 50% din vanzarile de pe tot parcursul anului.
Banii castigati pana acum au fost reinvestiti in atelier, pentru a creste capacitatea de productie, ceea ce s-a reflectat in dublarea cifrei de afaceri.
Din totalul incasarilor de anul trecut, circa 90% vin din comenzile companiilor si din workshopurile organizate in cadrul firmelor la care participa angajatii, unde se creeaza creme pentru macarons, pe care apoi le asociaza cu diverse vinuri. Restul de 10% din incasari este acoperit de evenimente personale, precum nunti sau botezuri.
„Cand vorbim de B2B, avem doua directii mari in companii: partea de HR si partea de marketing. Pe partea de HR, sunt companii cu care avem contracte pentru a ura un „La multi ani!” sofisticat angajatilor si livram lunar, intr-o anumita saptamana, macarons cu logo-ul companiei. Aici intra si workshopurile pe care le organizam la firme. Pe partea de marketing, clientii isi doresc sa transmita un mesaj prin intermediul produselor noastre”, explica Dragos Ungureanu.
Planul este sa deschida un punct de desfacere, unde sa se serveasca o cafea alaturi de macarons si ciocolata.