Inovațiile, din oricare domeniu, nu încetează să ne uimească. Domeniul automobilistic, nu este o excepție. Zilnic aflăm știri despre noi modele de mașini eco sau suntem fascinați de creațiile designerilor de mașini, care-și expun bijuteriile în cele mai scumpe și cotate saloane de automobile din lume. Recent echipa de testeri de la Garage 54 s-au aventurat într-o provocare greu de imaginat.
Aceștia și-au propus să realizeze jante din plexiglas, un material termoplastic, care este transparent ca sticla, dar nu dispune de aceleași proprietăți casante, din acest motiv este mai rezistent la greutăți. La realizarea experimentului, au fost necesare plăci cu grosimea de 20 mm. Plexiglasul sau Plexiglasul este un material foarte rigid format din poli (metacrilat de metil), care este un termoplastic rezistent la spargere. În mod normal, este utilizat ca înlocuitor pentru sticlă. În ciuda faptului că este o alternativă la sticla tradițională pe bază de silice, acest material este încă clasificat ca sticlă, asemenea altor termoplastice.
Băieții au folosit pentru test o mașină de model Mercedes-Benz 190 E, care nu era în cea mai bună stare. Producția Mercedes-Benz 190E s-a încheiat cu zeci de ani în urmă, însă modelul rămâne printre cele mai importante mașini ale producătorului până în prezent. Totuși, face parte din superba și legendara gamă 190E 2.5-16 Evolution II. Mașina este, de asemenea, una dintre preferatele automobiliștilor datorită calității și versatilității sale. Cu siguranță datorită acestor detalii, echipa de la Garage 54 s-au antrenat în acest experiment.
Experimentul lor a constat, practic, din desfacere spițelor ansamblului clasic cu trei piese și le-au înlocuit cu plexiglas pentru un aspect transparent.
Totuși, experimentul a fost dificil și a întâlnit obstacole. După ce echipa de mecanici și-au propus înlocuirea spiței anvelopelor, ei au efectuat inițial unele măsurători, însă au uitat să lase spațiu pentru fațete. Drept urmare, mecanicii nu au mai putut introduce de la început materialul în anvelopă. A fost necesar să fie realizate câteva modificări în plan pentru a fi posibilă umplerea anvelopei cu plexiglas.
Testul s-a finalizat cu amplasarea anvelopelor la mașină. Din păcate, nu au reușit să realizeze un test drive și să conducă mașina mai departe, deoarece anvelopele noi se frecau de arcadele roților și nu puteau conduce autovehiculul în mod corespunzător.
Cu toate acestea, modificarea arăta destul de bine pe 190E, dar ar fi fost mai estetic dacă dotau instalația cu lumini LED.
Asemenea teste au mai fost realizate, unul dintre ele în 2011, de către atelierul de tuning West Coast Customs, unde s-au desfășurat filmările pentru emisiunea Pimp My Ride. Atunci a fost finalizat un R8 inspirat de filmul Tron. Modelul purta un set de anvelope asemănător. Cert este că materialul care a fost atunci utilizat nu a este cunoscut. Trebuie menționat că sunt pe piață materiale mai scumpe și mai rezistente decât plexiglas. Totuși, va mai fi nevoie până acest tip de anvelope vor putea înlocui niște anvelope de iarnă calitative.
De asemenea, acest material și modul de realizare trezește un set de întrebări privind rezistența și siguranța, dacă mașina este utilizată zilnic, în condiții diverse de drum.
Sursa foto: benzinsider.com