Acasa » Dezvoltare personală » 5 investiții-cheie pentru atragerea și retenția talentelor din Generația Z în compania ta

5 investiții-cheie pentru atragerea și retenția talentelor din Generația Z în compania ta

Până în 2030, Generația Z va reprezenta 58% din totalul forței de muncă la nivel global, conform unui studiu publicat de PwC. Acești tineri entuziaști, născuți între mijlocul anilor ’90 și începutul anilor 2000, aduc cu ei atât un set unic de competențe, cât și așteptări specifice în ceea ce privește mediul de lucru.

Descoperă în cele ce urmează ce așteptări au acești angajați și ce investiții poți face pentru a le îndeplini.

  1. Construiește un mediu de lucru în care Generația Z se regăsește

În ceea ce privește mediul de lucru, Generația Z vine cu așteptări diferite față de generația anterioară, influențată de contextul social, tehnologic și economic în care a crescut. Printre cele mai populare așteptări pe care aceștia le au de la angajatori se numără mediul de lucru atractiv din punct de vedere vizual, zonele de relaxare și spațiile versatile. 

Iată ce poți face pentru a construi un astfel de mediu:

  1. Investește în birouri moderne, culori vii, iluminare naturală și elemente de design care să inspire creativitatea și să creeze un mediu plăcut.
  1. Creează zone de relaxare și deconectare în cadrul spațiului de lucru. Aceste zone pot include colțuri confortabile cu canapele, plante verzi și chiar jocuri de masă.
  1. Creează birouri deschise și zone de lucru colaborative, precum și spații care pot fi reconfigurate în funcție de proiecte specifice.

La prima vedere, aceste investiții par mai degrabă costuri ridicate pentru companie, care nu aduc niciun profit concret. Însă, trebuie să ai în vedere că beneficiul acestor investiții se va vedea pe termen lung în creșterea performanței echipelor și, implicit, în creșterea performanței companiei. 

Dacă nu ai suficient capital propriu pentru a investii în construirea unui mediu propice pentru Generația Z sau, pur și simplu, nu dorești să afectezi cashflow-ul în luna în care vrei să faci această investiție, atunci poți să apelezi la un credit pe firma de la Filbo, o instituție financiară nebancară (IFN).

Iată ce beneficii obții dacă ai cel puțin 12 luni de activitate:

  • Proces 100% online de aplicare și aprobare pentru împrumuturile de până la 100.000 RON;
  • Documente puține solicitate: dacă dorești un împrumut de până la 35.000 RON ai nevoie de doar un document (extrasul de cont pe ultimele 3 luni), iar dacă îți dorești un împrumut mai mare, pe langa extrasul de cont, mai ai nevoie doar de ultima balanță disponibilă;
  • Perioada de rambursare este între 12 și 36 de luni pentru capital de lucru, până la 48 de luni mixt  și până la 60 de luni pentru investiții;
  • Dobânda este una variabilă, în funcție de valoarea ROBOR la 6 luni;
  • Poți să amâni plata ratei pentru 30 de zile, o singură dată pe durata creditului, dacă ai un comportament bun de plată la creditele în derulare.
  1. Investește în tehnologie și comunicare

O altă caracteristică a mediului în care a crescut Generația Z este digitalizarea. Generația Z iubește tehnologia și este obișnuită să folosească platforme digitale pentru comunicare și colaborare. De aceea, investițiile în tehnologie și instrumente inovatoare nu numai că îmbunătățesc eficiența proceselor operaționale, dar demonstrează și că businessul este la curent cu evoluțiile tehnologice. 

O investiție care ar putea fi potrivită în acest sens sunt platformele de colaborare online. Acestea oferă spații de lucru virtuale, chaturi și funcționalități de conferință video, ceea ce se potrivește nevoilor Generației Z, care apreciază comunicarea rapidă și accesul la informații în timp real. De asemenea, ele permit o comunicare eficientă, indiferent de loc, astfel că modul de lucru hibrid nu va influența eficiența muncii.

  1. Alocă un buget special pentru programele de training

Interesul pentru învățarea continuă și dezvoltarea personală reprezintă, de asemenea, o caracteristică importantă a Generației Z. Aceasta poate influența semnificativ alegerea companiilor în care angajații din această generație decid să lucreze. De aceea, ca să te diferențiezi de competiție și să răspunzi la dorințele și nevoile angajaților din Generația Z, poți să investești în anumite programe de training. Iată câteva exemple pe care să le iei în considerare:

  • Programe de mentorat și coaching care să ofere sfaturi personalizate în privința dezvoltării profesionale și a stabilirii obiectivelor de carieră;
  • Cursuri de dezvoltare personală și profesională în funcție de interesele și nevoile fiecărui angajat;
  • Programe de leadership. Datorită aspirațiilor Generației Z de a avansa rapid în carieră, astfel de programe pot fi foarte atractive pentru potențialii angajați.
  1. Implementează programe de sustenabilitate în cadrul companiei

Față de generațiile anterioare, Generația Z este mai sensibilă la problemele sociale și de mediu pentru că, prin intermediul internetului, este expusă la mai multe informații despre schimbările climatice, defrișări, poluare etc. De aceea, pentru a atrage astfel de angajați în companie, trebuie să demonstrezi că businessul tău are aceleași principii și valori și că aduce o contribuție reală sustenabilității. Iată cum poți face asta:

  • Implementează un plan pentru atingerea neutralității carbonului. Investește în tehnologii durabile, cum ar fi panourile solare și fotovoltaice, pentru a reduce emisiile de carbon.
  • Creează un program de reciclare la locul de muncă. Acesta poate include colectarea selectivă a deșeurilor, reducerea consumului de materiale cu ambalaje, și promovarea reciclării în rândul angajaților. 
  1. Organizează campanii de voluntariat și responsabilitate socială

Pe lângă grija pentru mediu, angajații din această generație caută să contribuie la cauze și valori sociale care îi preocupă, motiv pentru care ar putea fi o idee bună să organizezi campanii de voluntariat și responsabilitate socială.

Ocazional, ai putea să stabilești o zi de vineri cu program redus la birou, iar restul orelor până la terminarea programului ar putea fi dedicate activităților de voluntariat, precum plantarea de copaci, colectarea de deșeuri sau acțiuni de sprijin în căminele de bătrâni din comunitate.

O altă idee potrivită aici ar putea fi implementarea unor programe de voluntariat în învățământ, prin care angajații pot să ofere sprijin în școli sau centre educaționale. Acest sprijin poate include mentorat pentru elevi, organizarea de activități extracurriculare sau participarea la proiecte educaționale. 

Atunci când aspiri către un business sustenabil pe termen lung, este important să fii proactiv și să acționezi pentru îndeplinirea nevoilor Generației Z. Inspiră-te din acest articol și implementează investițiile pe care le consideri cele mai relevante pentru businessul tău, astfel încât să atragi talentele acestei generații.

Sursă foto: shutterstock.com

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!

10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!