Acasa » Dezvoltare personală » Autoevaluare » Cum şi cât comunicăm.

Cum şi cât comunicăm.

În ultimul timp m-a interesat foarte mult să studiez comportamentul oamenilor în anumite situaţii. Recent am citit o carte numită „Întrebarile sunt de fapt răspunsuri”, scrisă de Allan Pease. Această carte este un ghid cu indicaţii sumare pentru „citirea” comportamentului, precum şi de instruire în vederea comunicarii şi inducerea unei anumite direcţii a discuţiei către un subiect anume. Deşi această carte a fost scrisă special pentru instructajul celor care doresc să devină agenţi de vânzări sau consilieri pentru anumite produse şi servicii promovate de societăţi M.L.M., este o carte pe care o recomand tuturor, întrucât în ea sunt adunate o serie de elemente comportamentale necesare tuturor în stabilirea relaţiilor interumane.

Pornind de la informaţiile care mi-au parvenit prin citirea acestei cărti voi dezbate acest subiect şi anume: limbajul.

Cum se exprimă oamenii? Prin cuvinte, veţi spune. Corect!

Dar ştiţi că intr-o discuţie, factorul cel mai important este informaţia vizuală?

O statistică ne informează că informaţiile pe care creierul le primeşte într-o discuţie faţă în faţă 87% vin prin ochi, 9% prin urechi şi 4% prin alte simţuri?

Vom discuta despre informaţiile pe care le transmitem sau primim prin contact vizual.

1. Aspectul

Sunt convinsă că toţi ştiţi că prima impresie contează. Ei bine, aspectul este impactul cel mai puternic pe care îl ai asupra unei persoane. Atunci când te afli faţă în faţă cu cineva, înainte ca persoana respectivă să schiţeze vreun gest sau să deschidă gura pentru a spune ceva, îi observi aspectul pe ansamblu. Dar ce înseamnă asta? În primul rând îmbrăcămintea. Hainele pe care le poartă şi CUM le poartă.

Sunt sigură că aţi auzit de zicala „Nu haina face omul”.  Ei bine, îmi permit să contrazic. De extrem de multe ori haina chiar face omul!

Acum mulţi ani am aflat acest lucru. Patronul unei firme proaspăt înfiinţate plănuia să facă un leasing şi să îşi cumpere un automobil luxos, deşi nu producea venituri suficient de mari,  astfel încât în calitatea şi preţul maşinii să se reflecte bunăstarea firmei. Întrebat fiind de ce nu investeşte suma respectivă în firmă pentru a spori producţia, a răspuns: „Această maşină este haina firmei mele. Ea îmi va aduce mai multe contracte decât calitatea produselor pe care le promovez”.

Ei bine, hainele reprezintă omul. La o întâlnire de afaceri, indiferent ce vei vrea să vinzi – produse sau servicii – nu te vei duce îmbrăcat în echipament sportiv, de exemplu.

Deci hainele sunt un prim factor important şi hotărâtor. Ele te reprezintă şi vorbesc pentru tine. Îţi exprimă seriozitatea, responsabilitatea, hotărârea, integritatea, determinarea şi multe, multe alte calităţi.

2. Gesturile

Un alt mod important de exprimare sunt gesturile sau Limbajul Trupului. Felul în care ne poziţionăm mâinile şi picioarele într-o discuţie. Modul în care folosim palmele şi degetele, înclinaţia capului, verticalitatea corpului, nivelul la care ridicăm privirea, toate acestea spun ceva despre noi. Despre starea psihică şi emoţională din momentul discuţiei, despre atenţia pe care o acordăm subiectului. Despre cât de preocupaţi şi implicaţi suntem în acesta.

Un alt studiu arată că într-o discuţie,  mesajul tău asupra ascultătorului este împărţit astfel: cuvinte 7%-10%, voce 10%-30% şi limbajul trupului 60%-80%. Aşadar, exprimarea o faci cel mai mult prin gesturi.

3. Mimica

Cel de-al treilea factor important în stabilirea unei punţi de legatură intre doi sau mai mulţi interlocutori este mimica feţei.  Se spune că ochii sunt oglinda sufletului. Sau cum am auzit o replică de care m-am îndragostit: „My mouth can’t deny what i said with my eyes” adică „Gura nu poate nega ce am spus cu ochii”.

Un alt studiu arată că la bărbaţi creierul nu este atât de bine „acordat” pentru a primi micile semne non verbale, fapt pentru care ei sunt descrişi de femei ca fiind nepăsatori sau insensibili. Am un sfat pentru femei: Dragelor, nu vă mai supăraţi pe partenerii vostrii! Ei nu sunt construiţi genetic să „citeasca” anumite semnale subtile.

De asemeni, creierele bărbaţilor sunt programate diferit pentru a exprima emoţiile. În timp ce femeile folosesc foarte multe expresii faciale pentru a transmite, bărbaţii se bazează mai mult pe mişcări ale corpului şi prin gesturi.

Allan Pease spune în carte: „Pentru cineva care priveşte două femei vorbind, pare că evenimentele discutate li s-ar fi întâmplat amandurora”.

Dacă bărbaţii nu sunt genetic construiţi să facă anumite lucruri, asta nu înseamnă că ei nu le şi trăiesc sau percep.

La aceste două capitole, Limbajul Trupului şi Mimica, bărbaţii şi femeile sunt construiţi diferit şi au fiecare particularităţile lor.

Toate aceste lucruri despre care v-am vorbit sunt extrem de importante în comunicare şi relaţionare. Mulţi dintre noi  nu le conştientizează şi nu ştiu să le citească,  deşi cu toţii suntem în mod direct influentaţi de ele.

Mie mi-a placut foarte mult „Întrebările sunt de fapt răspunsuri”. Am învăţat câteva lucruri utile. Vă sfătuiesc şi pe voi să fiţi mai atenţi la ceea ce transmiteţi şi vă provoc să observaţi mai mult ceea ce se întâmplă în jurul vostru. Aşa, ca un exerciţiu, încercaţi să vă observaţi pe voi înşivă prima dată. Veţi avea mari surprize!

Mult succes!

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!

10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

3 răspunsuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!