Mereu am admirat oameni: fie că am admirat-o pe mama sau tata în copilărie, fie că am admirat un coleg din clasa întâi, fie că am admirat un profesor sau un şofer de basculantă, nu-mi amintesc moment în viaţă când să nu fi avut măcar 3 oameni pe care să-i admir la maxim!
Şi prin „admir la maxim” mă refer la faptul că erau idolii mei. Erau oamenii pe care îi copiam fără să vreau. Oamenii a căror atituine o „împrumutam” fără să vreau neapărat. Oameni de la care „furam” tot ce puteam – vorbe, stil de îmbrăcăminte, stil de mers, orice-mi plăcea.
Mereu am crezut că a admira este un lucru foarte sănătos. Când nu admiri pe cineva, atunci ceva probabil e în neregulă cu tine – sau pur şi simplu eşti perfect. Sau te consideri perfect. Şi asta poate nu-i întotdeauna ceva neapărat rău… Dar perfecţiunea nu există.
a admira – A privi, apreţui ceva sau pe cineva cu un sentiment de încântare, de stimă, plăcere etc. (DEX)
De fapt, în fiecare moment de admiraţie, noi furăm. Dar furăm într-un mod legal. Furăm ticuri verbale, obiceiuri, cunoştinţe …
Şi tind să cred că în această lume imperfectă fiecare om este admirat (uneori în secret) de alţi oameni. Iar asta poate însemna doar că fiecare din noi are, vrând-nevrând, un brand personal!
Dar care sunt cuvintele care descriu un brand personal de succes?
1. Iconoclast
iconoclast – 1) Partizan al iconoclasmului. 2) Cel care sfărâmă, refuză autoritatea consacrată a unei valori, concepții, personalități, care nu respectă tradițiile.
Carevasăzică un brand personal de succes are curajul de a se opune unui concept, tradiţii, valori sau personalităţi susţinută de majoritate. Şi asta, cumva, îl motivează!
2. Entuziast
„Nimic măret n-a fost vreodată realizat fără entuziasm.” – Ralph Waldo Emerson
Entuziasmul este contagios! Şi mereu cel care porneşte „un val de entuziasm” este (în această ordine:) remarcat şi apreciat. Să ştii să te entuziasmezi şi să entuziasmezi oameni în jurul tău e mare lucru.
3. Îndrăzneţ
„Există momente în care îndrăzneala înseamnă prudenţă.” – Casimir Delavigne
Un om care are un brand personal de succes nu este omul care face lucruri obişnuite. Asta nu înseamnă că nu există zugravi cu un brand personal bun. Dar e greu să fii remarcat vreodată dacă tot ceea ce faci este să zugrăveşti. Un brand personal de succes de obicei face ceva nemaifăcut, ceva straniu, ceva nou, ceva îndrăzneţ.
4. Oportunist
Şi nu în sensul negativ…
Acest om pur şi simplu încearcă orice-i apare în cale! Ştii asta pentru că tu, admiratorul său, în clipa în care îi ceri un sfat, o părere sau un simplu autograf, el răspunde! De ce? Pentru că el vede o oportunitate în tot ce-i în jurul lui.
Chiar şi în a ajuta oamenii din jur el vede o oportunitate pentru sine. Şi asta-i pur şi simplu minunat! Se numeşte „experienţă”.
5. Autodidact
„Sunt un autodidact: învăţ din greşelile vieţii mele.” – Costel Zăgan
Nu ştie cum se face, dar nu-i pasă că nu ştie, căci el poate învăţa de unul singur orice! Nu îi e frică de necunoscut şi nu prea crede că ceva ce vrea să facă e imposibil.
6. Fericit
Şi degeaba ar fi un brand personal caracterizat de primele cinci cuvinte, căci n-ar fi de succes dacă n-ar fi fericit!
Fericirea atrage oameni! Fericirea se propaga printre oameni. Prea rar vom vedea un om nefericit, dar admirat. De cele mai multe ori ne uităm şi admirăm oameni fericiţi! Căci… aşa vrem şi noi să fim!
Un răspuns
Va multumim! Personal :), eu folosesc o plateforma de Branding Personal care se cheama informatiiprofesionale.ro (www.informatiiprofesionale.ro)…credeti ca e bine? Va multumesc.