La finele lui 2012 Motivonti a fost pe tot internetul! Oriunde te duceai erau reclame care duceau la Motivonti. Oriunde!
Timp de o lună site-ul nostru a fost într-o „campanie de remarketing”. Carevasăzică, dacă intrasei în ultima perioadă pe Motivonti.ro, găseai reclame pe alte siteuri spre Motivonti.
Campania de remarketing n-are ca scop aducerea unui public nou, ci fidelizarea publicului actual.
Ceea ce înseamnă asta este nu că Motivonti era peste tot, ci că oriunde erau cititorii lui Motivonti apăreau și reclame cu Motivonti. De ce? Pentru a le aminti să mai treacă pe la noi.
Rezultatele au fost foarte bune – nu am avut mai mulți vizitatori, ci pur și simplu am observat o altă atitudine a cititorilor existenți: stăteau mai mult pe site (cu un minut, în medie, peste cât stăteau în afara perioadei de campanie) și comentau mai des articolele.
Campania n-a fost o inițiativă de a noastră. Motivonti a fost doar un mic cobai. Campania a fost la inițiativa agențiilor Webdigital & Standout. Pe care, la nevoie, chiar vi-i recomandăm pentru astfel de campanii.
4 răspunsuri
salut,
ca idee, google tine cont de activitatea userilor, si afiseaza reclame targetate in functie de continutul vizionat de obicei. daca o campanie iti apartie, atunci cu atat mai des iti va aparea pe toate paginile web ce afiseaza reclame prin adsense. eu, de exemplu nu am vazut, din pacate, reclame cu motivonti pana acum, chiar daca am obiceiul sa citesc ce scrieti. tot ce vreau sa zic e sa nu cadeti in capcana google.. reclamele acelea sunt foarte bine personalizate in functie de vizitator.
Vorbesti in acest caz de campaniile de Google Display. Intradevar, acolo poate fi identificat un pattern al utilizatorilor potriviti pentru site-ul pe care vrei sa-l promovezi insa Motivonti a facut parte dintr-o campanie de Google Remarketing. Asa cum scrie si in articol, aici targeteaza doar utilizatorii care au mai intrat pe site si sunt mai apoi remarketati pe intreaga retea de siteuri partenere Google -atat din Romania cat si din lume.
Nu cred ca e vorba de o capcana ci doar de o metoda ceva mai inteligenta si non-intruziva de a pormova un produs/website/e-commerce pentru utilizatorii care sunt/au fost interesati la un moment dat de serviciile/produsele/articolele de pe siteul respectiv. 🙂
Ma asteptam sa gasesc o informatie practica, despre cum se realizeaza o astfel de campanie cu succes. Este o informatie destul de vaga…