La o simplă căutare pe Google după „idei de afaceri online” vei găsi sute de articole.
Problema este că pentru cele mai multe idei fie ai nevoie de o investiție inițială enormă, fie nu îți oferă profituri prea mari pentru a merita efortul.
În acest articol vei descoperi nu doar idei de afaceri online pe care le poți porni fără o investiție prea mare, ci și afaceri care sunt deja „pe picioare”.
Să-i dăm drumul!
1. Organizator de evenimente
În principiu, toată investiția de care ai nevoie la început pentru acest business se cam poate reduce la:
- o formă legală (deschiderea unei firme)
- sediu social
- și poate salariul unui angajat
Nu ai nevoie de stocuri, de echipament performant și la început, nici de angajați.
Dacă ești o persoană care poate să coordoneze oameni foarte ușor și preferi un program flexibil, un business de organizare de evenimente se poate porni cu câteva sute de lei.
Câteva sfaturi înainte de a porni la drum:
- Studiază-i pe cei care au deja succes în această industrie
- Asigură-te că îți creezi o imagine vizuală impecabilă (site, logo, cărți de vizită, birou frumos aranjat etc.)
- Creează un plan de marketing realist
- Încearcă un curs de marketing pentru a învăța cum să atragi și să convingi clienți
- Atrage primii clienți ajutând oamenii în mod gratuit.
Ulterior, poți duce afacerea un pas și mai departe creând o platformă specială pentru organizarea de evenimente. Aici poți atrage toți colaboratorii de care ai nevoie, iar oamenii pot găsi tot ce au nevoie pentru organizarea unui eveniment într-un singur loc.
2. Magazin online de haine și echipamente sportive
Oamenii acordă o importanță din ce în ce mai mare sănătății. Vedem din ce în ce mai multe produse bio, sucuri naturale îmbogățite cu tot felul de vitamine și implicit și o creștere în numărul de persoane care practică un sport.
De aceea nu este un moment mai potrivit decât acum pentru a deschide magazin online de articole sportive.
Totuși, acest business necesită o investiție inițială destul de ridicată. Asta pentru că ai nevoie de un stoc destul de mare pentru a porni, altfel riști să pierzi foarte mulți clienți care nu vor avea o gamă destul de variată de produse din care să aleagă.
Atenția însă, să nu faci greșeala de a investi tot bugetul în stoc sau în crearea unui site.
Această piață este deja destul de aglomerată, prin urmare va trebui să aloci o bună parte din buget în marketing. Pentru că degeaba ai un site frumos, dacă nimeni nu îl vizitează.
Principalele canale pentru a atrage clienți pe care ar trebui să le ai în vedere la început ar fi:
- Reclamele Google Ads (pe termen scurt, sunt cea mai rapidă modalitate de a avea vânzări)
- SEO (optimizarea pentru motoarele de căutare) – durează până să apară rezultate
- Facebook Ads – la fel ca Google Ads, sunt o modalitate rapidă de a atrage clienți
3. Servicii de traduceri autorizate (online)
Atâta timp cât există legislație, mereu va fi nevoie de servicii de traducere, autorizare și legalizare a actelor. Prin urmare și aceasta e o idee de afacere care va fi mereu profitabilă.
Avantajul acestui business este faptul că nu ai nevoie de o investiție inițială foarte mare. Tot ce ai nevoie este o formă legală, un sediu frumos amenajat (de preferat într-o locație ușor accesibilă) și de un website.
Nu uita, însă, marketing-ul este crucial mai ales pentru o afacere la început de drum. Până vei avea o bază inițială de clienți care să te recomande, vei avea nevoie de un buget pentru a te promova.
Și aici internetul îți oferă posibilitatea de a duce afacerea la un alt nivel. Poți crea ușor o platformă de traduceri online ce îți permite astfel să ajungi și la clienții din alte orașe.
4. Vinde produse informaționale
„Cum să slăbești”, „cum să faci mai mulți bani”, „Cum să ai un job mai bun” – acestea sunt doar câteva subiecte care vor fi mereu la mare căutare.
Dacă ești expert într-un anumit domeniu, poți crea produse informaționale (cursuri, cărți, cursuri online) care să îi ajute și pe alții să învețe acel subiect.
Indiferent de nișa pe care o alegi, ține cont de aceste reguli esențiale:
- Folosește-te de dovada socială și arată potențialilor clienți că și alții au avut încredere în produsul tău
- Atrage un număr foarte mare de oameni oferind valoare în mod gratuit
- Arată cum te diferențiezi față de competiție
- Explică-le clar oamenilor cum va fi mai bună viața lor (personală, profesională) după ce vor cumpăra produsul tău.
5. Dropshipping
Dropshipping-ul e ca și cum ai avea un magazin online, dar tu nici nu produci niciun produs și nici nu deții vreun stoc.
Este practic o intermediere între producător și client. Tot ce ai nevoie este:
- Un site (bine optimizat atât pentru marketing cât și pentru motoarele de căutare)
- Un producător (cu produse de calitate)
- Trafic calificat către site.
Iar partea și mai faină este că producătorul se ocupă inclusiv de ambalare și de livrare. Doar relația cu clienții este responsabilitatea ta.
Pentru a găsi un producător bun va trebui să citești multe review-uri și ghiduri despre care furnizori sunt de încredere.
Iar odată ce ai identificat câțiva producători de calitate, nu mai rămâne decât să-i contactezi și să testezi produsele, până când vei fi absolut sigur.
Înainte de a începe
Indiferent de tipul de afacere pe care dorești să îl începi:
- Ai grijă ca business-ul tău să rezolve o nevoie destul de mare
- Asigură-te că nu faci lucrurile haotic, ci ai un plan de marketing care să te ghideze
- Asigură-te că ai alocat un buget de marketing pentru a atrage primii clienți