Atunci când vine vorba despre stabilirea propriei strategii de marketing apare o dilemă legată de cum este mai bine să procedezi. Să apelezi la o agenție de marketing sau să îți constitui propria echipă? Sau poate te gândeșți să iei taurul de coarne și să implementezi cu propriile forțe o strategie de marketing. Acest aspect din urmă este cel mai puțin recomandat întrucât trebuie să ai în vedere faptul că trebuie să te ocupi de logistica afacerii, dezvoltarea afacerii, parteneriate, suport pentru clienți și multe altele, deosebit de importante pentru bunul mers al lucrurilor.
Despre cum este mai bine să procedezi când alegi o agenție de marketing
Revenind la cele două opțiuni, trebuie să spunem din start că în ambele cazuri există riscuri dar situația și mai greșită este atunci când angajezi un om intern pe criterii greșite. În ziua de astăzi toată lumea se pricepe la de toate însă, marketing-ul nu este o activitate pe care să o poți face la fel de simplu cum ar fi să-ți cumperi o casă de marcat, întrucât aic totul se poate transforma într-un fiasco cât ai bate din palme. Este nevoie de experiență, de cunoștințe practice și teoretice pentru gestionarea cu succes a unei campanii. Mai mult, este nevoie inclusiv de creativitate pentru scrierea de advertoriale SEO. Drept urmare, indiferent de calea pe care ai alege-o, om intern sau agenție de marketing, trebuie să te asiguri că este vorba despre un profesionist. În cazul unui om intern este foarte important să cunoșți exact ce îți poate oferi, dacă știe să identifice nevoiele afacerii tale.
În cazul în care te decizi că totuși cineva de nivel entry level este mai potrivit datorită bugetului tău, atunci asigura-te că studiile sale și practică au fost realizate în domeniu și nu este vorba despre cineva care are doar dorința de a face marketing.
Nu te lăsa orbit de promisiuni și învață să alegi exact ceea ce ai nevoie
Afacerea ta nu este un experiment și nici o rampă de lansare pentru viitorii profesionișți, ai nevoie de oameni care știu ce să ofere și cunosc modul în care trebuie să aplice strategiile de marketing potrivite pentru a-ti construi o imagine pe piață. Indiferent dacă apelezi la o agenție de marketing externă sau la un angajat propriu, fii atent la promisiunile făcute. Rezultatele trebuie să fie tangibile iar strategia să fie construită pe date realiste. Pe ține, ca și companie, nu te interesează unde ar putea ajunge firma ta ci te interesează foarte mult ce trebuie făcut pentru a se atinge obiectivele, care sunt strategiile potrivite și cum sunt combinate reclamele plătite de pe Google Ads sau Facebook cu alte strategii, astfel încât să rezulte un marketing sănătos. Dar atenție, nu poți să aloci întreagă paleta de activități de marketing unui singur om iar atunci ajungem la concluzia că este mai avantajos să apelezi la o agenție de marketing unde există deja o echipă de specialiști care se pot ocupa de compania ta fără să implice foarte mult efort din partea ta.
Angajarea unui om de marketing în condițiile în care nici tu nu prea ai idee ce implică acest lucru este o misiune foarte dificilă și în mod clar vor rezultă niște probleme de comunicare în ceea ce privește cererea și oferta. Așadar, apelează cu încredere la serviciile unei agenții de marketing externe și beneficiază de rezultatele mult așteptate.