A spune, în contextul pandemiei de coronavirus, că tehnologia digital signage se inventează de la o zi la ar putea suna nepotrivit, pentru că tehnologia însăşi a mizat de la bun început pe soluţii ingenioase, originalitatea fiind una din trăsăturile care o caracterizează – plecând de la tipurile de display-uri sau calculatoare folosite, până la varietatea mesajelor afişate şi utilizarea neaşteptată a spaţiului.
Iată doar două exemple care confirmă acest lucru: 1. perdeaua LED echipată cu senzori şi programe software bazate pe AI, instalată în Polonia, pentru a ajuta şoferii din trafic şi 2. instalaţia de trei afişaje digitale, din centrul Los Angeles-ului, care acoperă peste 18.000 de metri pătraţi şi are o acurateţe vizuală asigurată de 17 milioane de pixeli.
Totemurile digitale cu dispenser pentru dezinfectant lichid
Revenind la tehnologia digital signage în contextul pandemiei de coronavirus, cel mai potrivit cuvânt este adaptare. Iar modurile în care companiile furnizoare de soluţii de digital signage s-au adaptat la această nouă situaţie ne arată şi scopul practic pe care tehnologia îl poate avea – totemurile digitale echipate cu dispenser pentru dezinfectant lichid sunt o dovadă. Însă, până ce ajungem la povestea lor, să vedem câteva metode inteligente de integrare în digital signage nu doar a unor informaţii importante legate de contextul actual, ci şi de măsuri concrete de împiedicare şi ţinere sub control a răspândirii coronavirusului.
Au apărut deja kioskurile de verificare a temperaturii corpului
Nu, nu e nevoie să atingem cu mâna sau fruntea ecranul kioskului creat de Palmer Digital Group, este suficient să ne apropiem de el pentru a ni se lua temperatura corpului. Aceste kioskuri digitale sunt prevăzute cu senzori de detectare a temperaturii – afişează o semnalizare normală până când „simte“ că se află cineva în raza de acţiune, moment în care software-ul îndrumă persoana respectivă să stea la o distanţă optimă pentru detectorul de temperatură, după care oferă sfaturi pentru poziţionarea capului. Sună de domeniul SF-ului, însă face parte din realitatea în care trăim şi, până când vom învinge coronavirusul, nu putem decât să-l cunoaştem mai bine, să-l ţinem sub control şi să stopăm răspândirea lui.
Măsuri de precauţie împotriva COVID-19 afişate pe display-uri, în farmacii
Un mesaj, pentru a fi cât mai eficient asimilat, trebuie repetat şi, pentru că vorbim de digital signage, trebuie afişat şi prezentat în puncte-cheie, prin puncte-cheie înţelegându-se locuri vizibile, de impact, care vin în avantajul mesajului respectiv, şi nu îl îngroapă într-o mare de alte mesaje sau imagini. Afişarea informaţiilor legate de COVID-19 prin intermediul display-urilor de digital signage plasate în magazinele care au rămas deschise în perioada pandemiei de coronavirus, inclusiv în farmacii, este un exemplu de integrare în digital signage a unor mesaje esenţiale, de care publicul are nevoie. Un exemplu simpatic vine de la American Humane Society, care a pus la dispoziţie conţinut pentru DOOH (Digital Out of Home/ publicitate exterioară) cu informaţii despre COVID-19 referitor la animalele de companie, mai exact la câini. Mesajul lor sună în felul următor: „Dogs spread love not COVID-19“/ „Câinii ne dau dragoste, nu COVID-19“. Scopul textului este, bineînţeles, de a sensibiliza privitorii şi de a combate ideea că patrupedele sunt purtătoare de coronavirus şi că pot transmite virusul la oameni. Ca o paranteză, conform unui studiu publicat pe site-ul publicaţiei Science, pisicile şi dihorii domestici sunt mai vulnerabili la infecţia cu SARS-COV-2 şi îl pot transmite altor feline.
Ecranele tactile nu mai prezintă riscul răspândirii germenilor
În luna martie, ştirile cu noutăţile din domeniul digital signage anunţau apariţia în Europa a primelor kioskuri digitale prevăzute cu soluţii de igienizare a mâinilor. Independente sau montabile pe perete, acestea au fost primite bine de administratorii şi deţinătorii de spaţii ca săli de sport, clinici medicale, cluburi cu activităţi pentru sănătatea corpului, cabinete stomatologice ori centre comerciale. Aşa că, în momentul în care cei de la Novi Sign şi-au făcut cunoscut produsul printr-un comunicat de presă, aveau deja amplasate o parte din kioskurile digitale echipate cu soluţii pentru igienizarea mâinilor în 500 de locuri din Europa. Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, igienizarea mâinilor este una dintre măsurile principale de combatere a răspândirii coronavirusului. Din moment ce consumatorii au la dispoziţie, gratuit, gel dezinfectant, în mod automat se vor simţi mai confortabil în spaţiul respectiv. Iar când această soluţie practică şi imediată este combinată cu tehnologia digital signage (pe ecranul kioskului digital pot rula informaţii dintre cele mai diverse, de la cum să îţi igienizezi mâinile eficient, până la conţinut media care promovează un produs, brand etc), atunci cei care au de câştigat sunt în primul rând clienţii. Ecranele pot fi tactile sau non tactile şi, dată fiind soluţia de igienizare, procesul de interacţiune este în deplină siguranţă (în cazul unui ecran tactil).
Made in Romania: primul totem digital cu dispenser pentru dezinfectant, făcut la noi
Şi în România s-a dezvoltat o soluţie care combină tehnologia digital signage cu metode practice, imediate, de igienizare a mâinilor. Pentru moment, s-a creat prototipul unei linii noi de totemuri digitale echipate cu dezinfectant lichid. Totemurile sunt pe picior şi pot fi amplasate în puncte-cheie ca intrarea/ ieşirea în restaurante, clinici medicale, ansambluri rezidenţiale, instituţii, companii etc. Unul dintre avantajele de bază constă în combinarea acestor două caracteristici – afişarea conţinutului media şi dotarea cu dispenser pentru dezinfectant. Însă, la fel de important este şi faptul că se poate vinde spaţiu publicitar, permiţând recuperarea investiţiei într-un timp scurt.
Care va fi următorul pas? Răspunsurile deja le avem dacă ne uităm puţin la tot ce se întâmplă în industria digital signage. Inserarea soluţiilor de igienizare în această tehnologie, fie că e vorba de metode practice, fie de informaţii/ conţinut media, a reconfigurat prezentul şi începe să modeleze viitorul. Punerea în aplicare a măsurilor de igienizare va face parte din obiceiurile zilnice, atât ale consumatorilor din spaţiul public, cât şi ale celor care oferă servicii sau deţin un anumit spaţiu. Depinde de noi cum asimilăm noutăţile, de disponibilitatea de a ne adapta sau nu. Să nu uităm că adaptarea este unul dintre secretele supravieţuirii.
Un răspuns
Se pot face enorm de multe lucruri in Romania, dar in primul rand trebuie sa existe finantare in investitii si cercetare, ceea ce la noi e o rusine as putea spune..