Foarte bine, nici nu trebuie să nu te laşi afectat! (O dublă negaţie mereu o să bage cititorul în ceaţă…)
Oamenii nu-s ca stâlpii. Stâlpii se nasc şi oferă. În schimb primesc nimic. Noi ne naştem, oferim şi apoi primim, chiar dacă nu cerem. Şi este RESPONSABILITATEA NOASTRĂ să acceptăm ceea ce primim în schimbul a ceea ce oferim!
Stâlpii, chiar dacă primesc ceva la un moment dat (fie că intră o maşină în ei, fie că cineva lipeşte un afiş pe ei), vor ignora ceea ce primesc.
Noi, în schimb, primim de la cei din jurul nostru tot felul de păreri despre persoana noastră. Păreri pozitive, care ne motivează şi ne fac să tragem şi mai tare (sau să devenim aroganţi) şi păreri negative care ne fac să tragem puţin pe dreapta, să medităm asupra existenţei noastre şi să luăm o decizie.
„Nu te lăsa afectat!” este o prostie!
Oamenii spun: „Nu te mai lăsa afectat de ce zic alţii!”, dar asta-i o prostie! Lasă-te afectat la maxim. Înghite fiecare bucăţică de informaţie pe care ţi-o trimit cei din jur. ACCEPTĂ tot. Dacă poţi, chiar cere detalii.
Fie că-s cunoscuţi, fie că-s necunoscuţi, fie că din punctul tău de vedere sunt inteligenţi sau incredibil de proşti, nu-i ignora, lasă-te afectat de părerile lor!
Secretul este să te laşi MEREU afectat în mod POZITIV!
Chiar şi atunci când părerea-i negativă este (din nou) responsabilitatea ta să o rumegi, să meditezi, să o iei în considerare şi să cauţi partea pozitivă, să găseşti schimbările pozitive pe care trebui să le faci.
Părerile celor din jur, mai ales cele negative, sunt oportunităţi. Aceste oportunităţi sunt de neratat! (când o să fiu în vârstă această frază va fi citată de marii scriitori, promit!)
Un ultim sfat: răspunde părerilor pozitive cu „Mulţumesc!” şi părerilor negative cu „Mulţumesc frumos! Apreciez că îmi spuneţi cu adevărat ce credeţi despre mine!„. Niciodată nu răspunde părerilor negative cu furie. Niciodată.
În final, nu uita să te laşi afectat de acest mic articol.
5 răspunsuri
Cred ca ar trebui completat si cu : Recunoaste ca esti afectat. Nu toti recunosc acest lucru 😛
Da, poate-i un sfat bun şi acesta, dar care ar trebui urmat doar după ce te laşi afectat în mod pozitiv. Dacă recunoşti că eşti afectat în mod negativ atunci nu-i bine deloc. Nu?
e ceea ce numesc „paranoia inversa”, adica toata lumea te sfatuieste doar de bine si actioneaza pentru binele tau!
Paranoia inversă e mai sănătoasă decât paranoia normală. 🙂
Stii, nu stiu cat de usor e de observat, dar de multe ori tot ceea ce vad „rau” ceilalti oameni in tine e de fapt propria lor reflexie. Intotdeauna vezi in altii tot ceea ce exista in tine si poate nu vrei sa recunosti sau sa constientizezi.(cel putin…la concluzia asta am ajuns eu dupa ce am incercat sa fiu atenta la detaliile astea o buna perioada de vreme). Cel mai tare ma distreaza si e cel mai usor de pus in evidenta cand…cineva uraste pe cineva pentru ca acel cineva uraste ceva ce tie iti place. Si atunci iti provoaca sentimente negative.De multe ori iti ia timp pana sa-ti dai seama ca de fapt…stai putin, tu nu faci altceva decat sa urasti la randul tau.
Eu as functiona pe principiul asta dar putin adaptat la mine. Adica…ok, mi se pare cat se poate de normal sa nu raspund parerilor negative cu furie, cu si mai multa negativitate, etc. Mi se pare normal sa ma intreb daca intr-adevar parerea e indreptatita si eu trebuie sa schimb ceva ce nu am constientizat inca. Dar sa fiu putin atenta la reactiile acelei persoane. Nu m-as mira ca foarte multe lucruri ce mi le reproseaza acea persoana sa le fi reprosat la randul meu cuiva. Altfel nu as avea de ce sa atrag acel repros. Si sa fiu putin atenta daca ceea ce mi se reproseaza nu e decat o parere eronata, acea persoana acuzand ceva ce nu exista. Si ajung astfel in situatia in care acea persoana poate te acuza de ceva gresit, dar demonstrandu-ti in acelasi timp ca e destul de posibil sa faci acelasi lucru. Si atunci e cazul sa schimbi ceva.
Cred ca m-am exprimat putin ambiguu, mi-e greu sa-mi descalesc ideile si frazele acum dar in mare…incercam sa spun ca de multe ori aflii de la celalalt ce trebuie sa schimbi indirect, nu neaparat direct, poate nu trebuie schimbat lucrul negativ de care esti acuzat, ci simpla actiune de a acuza.