Promovarea este calea catre succes, o stiu toti cei care pun bazele unei afaceri. In cazul unui magazin online, aceasta este cu atat mai importanta. Intr-o lume in continua schimbare si evolutie, in care exista o concurenta acerba, a te face cunoscut, pentru a inregistra vanzari, este esential. Acest lucru se face, de regula, pe o perioada mai lunga de timp, iar conform Simedia.ro, armele cu care trebuie sa se doteze investitorii sunt: rabdarea, perseverenta si evident, bugetul generos pentru marketing online.
Realizarea site-ului web reprezinta un pas esential
Sunt mai multe strategii si metode prin care se obtine notorietatea pe internet, dar inceputul trebuie bine calculat si planificat.
Primul pas care trebuie facut este chiar acesta: realizarea site-ului web! Structura, dar mai ales continutul de calitate vor asigura calea catre succes. Se recomanda contactarea unor specialistii in procesul de realizare site web. Alaturi de acestia, se inregistreaza in primul rand domeniul dorit, dupa care se recurge la cumpararea unei gazduiri web. Gazduirea poate fi partajata, gazduire server dedicata si gazduire cloud/VPS. Odata rezolvat si acest pas, se trece la proiectarea paginii.
1. Optimizarea pentru motoarele de cautare
Apoi, se trece la procesul de optimizare pentru motoarele de cautare – acest pas este unul care asigura vizibilitate si notorietate in online. Cel mai important lucru intr-o afacere este atunci cand un client cauta ceea ce ofera un anumit magazin online si ajunge imediat, prin GOOGLE, la afacerea respectiva. Dar acesta este un deziderat care se obtine dupa multa munca in optimizare, in cele mai multe cazuri pe o perioada lunga de timp.
SEO este actiunea prin care un web designer optimizeaza un site in vederea plasarii acestuia in pozitii cat mai bune in rezultatele motoarelor de cautare. Pentru aceasta, specialistul in cauza apeleaza la mai multe strategii: texte, cuvinte cheie, etichete – acestea tinand de factorii interni, ai paginii respective, dar mai pot fi si factori externi, link-uri externe si inscrierea in directoare.
2. Blogul este instrumentul care creeaza o relatie apropiata cu clientii
Blogul nu ar trebui sa lipseasca din strategia de marketing online a fiecarei companii. Prin intermediul acestuia, se pun bazele unei relatiilor pe termen lung cu cumparatorii, ceea ce va duce la cresterea vanzarilor. Prin blog se intelege acel instrument prin care nu se transmit doar informatii despre activitatea companiei sau despre produse.
Continutul acestuia trebuie sa fie realizat apelandu-se la content marketing, adica articole si alte tipuri de continut care sa rezolve probleme importante si reale pentru clienti. Spre exemplu, in cazul unui magazin de articole fashion, este indicat sa se furnizeze, in blog, idei si sfaturi de alcatuire a tinutelor, ponturi despre anumite piese vestimentare, despre culorile vedeta ale sezonului sau chiar de achizitionare a unor piese timeless, clasice, care pot fi purtate oriunde, oricand. In acest fel, cititorii vor aprecia ajutorul oferit si vor reveni pe site, fie pentru alte sfaturi, fie chiar pentru a cumpara produsele de care au nevoie.
3. Promovarea pe mai multe canale sociale
Este important sa se ia in calcul mai multe canale de promovare, utilizandu-se toate retelele sociale. Cele mai importante sunt: Facebook, Instagram, Tik Tok, YouTube. Postarea de continut relevant, util si original pe aceste retele, vor creste vizibilitatea afacerii.