Pe 7 septembrie 1982, David Ogilvy, zis şi „tatăl publicităţii” a trimis o circulară tuturor angajaţilor agenţiei sale. Circulara se numea: „Cum să scrii”.
Iată cele 10 sfaturi de la David Ogilvy:
Cu cât scrii mai bine, cu atât ajungi mai sus în „Ogilvy & Mather”. Persoanele care gândesc bine, scriu bine.
Oamenii confuzi scriu circulare confuze, litere confuze şi discursuri confuze.
Scrierea bună nu este un dar de la natură. Trebuie să înveţi să scrii bine. Aici ai 10 sfaturi:
1. Citeşte cartea „Writing that works” de Kenneth Roman, Joel Raphaelson. Citeşte-o de trei ori.
2. Scrie aşa cum vorbeşti. Natural.
3. Foloseşte cuvinte scurte, propoziţii scurte şi paragrafe scurte.
4. Nu folosi niciodată jargoane precum: reconceptualizare, demasificare, atitudinal. Aceste cuvinte sunt caracteristice prietenţioşilor.
5. Nu scrie niciodată mai mult de două pagini pe acelaşi subiect.
6. Verifică-ţi citatele.
7. Nu trimite niciodată o scrisoare în ziua în care ai scris-o. Citeşte-o cu voce tare dimineaţa următoare şi apoi editeaz-o.
8. Dacă-i o scrisoare importantă, pune colegii să o îmbunătăţească.
9. Înainte să trimiţi scrisoarea, asigură-te că-i foarte clar ceea ce vrei să facă destinatarul.
10. Dacă vrei ACŢIUNE, nu scrie. Du-te şi zi-i tipului ceea ce vrei.
David
Pentru a afla mai multe despre David Ogilvy şi despre cariera sa, agenţia sa şi succesul său vă recomand cartea „Confesiunile unui om de publicitate”, scrisă chiar de el.
Cartea poate fi cumpărată la un preţ foarte bun.