Acasa » Atitudine » Fiecare cu fereastra lui

Fiecare cu fereastra lui

Cu toţii avem ferestre prin casă şi presupun că o mare parte din noi ne şi uităm prin ele. Eu unul mă uit destul de rar – recunosc, dar nu asta-i ideea. Ideea este că cu toţii ştim ce-i o fereastră… Şi cum cu toţii avem o fereastră acasă, cu toţii avem şi o fereastră imaginară care stă chiar în faţa ochilor noştri (nimeni nu ştie de ea, nici măcar voi – doar eu ştiu de existenţa ei pentru că tocmai vă spun şi vouă despre ea).

Prin fereastra asta imaginară fiecare din noi vede viaţa şi lumea exterioară într-un mod diferit – desigur, depinzând de fereastră: unii au ferestre vechi, alţii au termopane, unii au ferestrele curate, alţii au ferestrele murdare … şi astfel unii din noi ajung să vadă viaţa prin prisma unei atitudini pozitive în timp ce alţii o văd prin prisma unei atitudini negative.

Este bine să te menţii curat şi strălucitor; tu eşti fereastra prin care trebuie să vezi lumea.

George Bernard Shaw

Oamenii, de la natură, au ferestrele curate, strălucitoare, noi-nouţe, dar timpul le murdăreşte aceste ferestre. Priveşte copilaşii ce abia învaţă să meargă. Ţi se pare că ei sunt depresivi că nu reuşesc să meargă după o grămadă de încercări?

Ce trebuie făcut în acest caz? Ferestrele trebuiesc curăţate. Şi aici apare problema: unii îşi curăţă ferestrele iar alţii nu.

Fereastra murdară şi fereastra curată

Exemplele unor oameni ce au fereastra imaginară murdară şi a unora ce au fereastra imaginară curată vă pot da o groază…

Oamenii cu fereastra murdară:

  • vor „medita” asupra problemelor ce le au
  • vor găsi oamenilor din jur o groază de defecte
  • se vor gândi doar la lucrurile ce le lipsesc
  • îşi „văd” doar limitele
  • sunt negativişti, pesimişti, depresivi

Oamenii cu fereastra curată:

  • vor căuta soluţii pentru problemele cele au (şi adesea le vor găsi – şi vor fi soluţii originale)
  • vor căuta în oamenii din jurul lui aspecte pozitive, calităţi
  • vor fi recunoscători pentru ce au şi vor valorifica la maxim aceste lucruri
  • îşi „văd” posibilităţile
  • sunt pozitivişti, optimişti, fericiţi

Dacă ţi se pare că ce am zis mai sus sună utopic înseamnă că ai fereastra murdară.

Curăţă-ţi fereastra!

Nu, nu, nu trebuie să megi la nicio spălătorie auto! Tot ce trebuie să faci este să iei o cârpă imaginară şi să o freci puţin de fereastra ta imaginară, apoi să te uiţi prin fereastră spre lumea dinafară dintr-un alt unghi. Încearcă să schimbi unghiurile din care priveşti lumea. Experimentează. Fă schimbări, fă lucruri noi.

Apoi încearcă să-ţi schimbi pas-cu-pas atitudinea: nu te mai plânge, nu mai spune prostii, fii mai atent la detalii, nu mai căuta limite – caută oportunităţi … trebuie să te transformi.

Nimeni nu te poate transforma – tu singur poţi face asta.

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!

10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

4 răspunsuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!