Acasa » Atitudine » Schimbare » Promovează ceea ce iubeşti şi nu ceea ce urăşti

Promovează ceea ce iubeşti şi nu ceea ce urăşti

Sunt atât de multe exemple. Începând de la mass-media (prin presa scrisă, presa online, televizor) continuând cu internetul şi terminând cu discuţiile purtate în faţa unei ceşti de cafea.

Urmând acest principiu te va ajuta să te concentrezi pe ceea ce iubeşti, pe ceea ce vrei decât pe ceea ce nu vrei.

Când vorbeşti urât despre altcineva, îmi spui mai multe despre tine decât îmi spui despre celălalt. Data viitoare nu îl mai bârfi pe colegul de muncă spunând ce lucruri aiurea face el la birou, cum stă degeaba, ci povesteşte despre ceva ce îţi face cu adevărat plăcere: despre ultima carte citită, despre cum te-a surprins partenerul, despre muzică. Nu pot să îmi imaginez cum bârfa ar fi o plăcere.

A BÂRFÍ ~ésc 1. tranz. 1) A vorbi de rău; a calomnia; a cleveti; a blama; a huli; a ponosi; a detracta; a ponegri; a defăima. 2) A vorbi mult și fără rost; a pălăvrăgi; a trăncăni; a flecări. 2. intranz. A spune vorbe multe și fără rost; a trăncăni; a pălăvrăgi. /Orig. nec. 
Sursa: NODEX (2002)

De ce ai vrea să spui vorbe rele, multe şi fără rost? E o pierdere timp atât pentru tine cât şi pentru cel/cei cu care porţi sau încerci să porţi o conversaţie.  De asemenea, este o pierdere de timp şi pentru alte persoane întrucât  „bârfa”, „zvonul” va ajunge un întreg subiect de dezbatere.

Aceste cuvinte dor mai tare decât un pumn. Sunt parte a unei agresiuni sociale. Aceste cuvinte macină încrederea.

Dacă cineva vine la mine şi începe să îmi povestească de ce lucruri urâte a făcut „x”, în mod cert încrederea în ‘povestitor’ scade până la pământ. Dacă, însă, se nimeresc ‘2 povestitori’ în discuţie (n.a bârfă) atunci încrederea o va pierde ‘x’. Dacă eu îi spun un secret doar unui prieten, iar apoi îl vor ştii mai multe persoane, eu îmi voi pierde încrederea în acel (devenit) pseudo-prieten. Oricum ar fi, nu e bine. Se poate să fie adevărat ceea ce se povesteşte, dar la fel se poate să nu, dar un lucru este sigur: acel lucru ar fi trebuit să fie privat.

Continuând pe ideea cu vorbe multe şi fără rost. Cum ar fi ca ştirile de la ora 17:00 să nu înceapă cu ştiri despre hărţuiri ci cu ştiri despre tineri talentaţi, tineri entuziaşti? Bun, înţeleg că ar trebui să fie un oarece awereness, dar nu la modul şocant în care o fac cei din media.

Cum mai devreme te-am sfătuit să nu mai bârfeşti, trăncăneşti, acum te sfătuiesc să nu mai deschizi televizorul pe niciun canal de ştiri. Cotidianul îl poţi avea selectiv, cu ajutorul onlineului.

Promovează ceea ce iubeşti şi nu ceea ce urăşti.

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!

10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

2 răspunsuri

  1. Promovează ceea ce iubeşti şi nu ceea ce urăşti.- acest principiu este foarte bine descris in cartea lui David Hawkings, „Putere vs. Forta”, in care autorul spune ca solutionarea unei probleme nu se produce prin atacarea a ceea ce este negativ, ci prin evidentierea a ceea ce este pozitiv. Cu alte cuvinte, mai degraba decat sa vezi aspectele negative ale vietii, ar trebui sa le promovezi pe cele pozitive si astfel efectul va fi unul mult mai profund. Atunci cand vedem mai degraba calitatile unui om decat defectele lui, acestea tind sa se manifeste mult mai pregnant in relatia cu noi decat defectele. E mult de discutat pe acest subiect, exista o teorie a campurilor de atractie superioare, exista un ‘Curs in miracole” care furnizeaza idei practice si aplicabile in viata de zi cu zi care chiar functioneaza.
    Foarte bun articloul si ideea in sine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!