Acasa » Dezvoltare personală » Vorbitul în public » Regulile unui discurs reuşit

Regulile unui discurs reuşit

Nu o dată în viaţă suntem puşi în situaţia de a ţine un discurs. Fie că e în faţa unui public mai restrâns, format din persone care ne sunt cunoscute sau în faţa unui public mai numeros, într-o situaţie formală, academică, un discurs ridică întotdeauna nişte probleme pe care le vom aborda în continuare, din perspectiva celor trei tipuri de comunicare ce ajută la întelegerea unui mesaj.

1. Comunicarea verbală

    • Claritate: ideile transmise trebuie să fie clare, organizate logic, transmise cu o dicţie corectă, pentru a avea siguranţa că publicul receptează corect mesajul

 

    • Empatie: trebuie sa te adaptaezi la particularităţile celor care te  ascultă. Ţine cont de pregătirea şi vârsta lor!

 

  • Viteza de vorbire trebuie să fie adecvată tipului de discurs pe care îl ţii; o viteză prea mare poate sugera faptul că te grăbeşti să termini discursul, în timp ce o viteză prea mică duce la pierderea interesului auditoriului şi instalarea plictiselii.

2. Comunicarea paraverbală

se referă la elementele prozodice şi vocale ce inevitabil însoţesc o comunicare. Acestea pot influenţa publicul la nivel inconştient atât în favoarea cât şi în defavoarea ta.

    • Volumul vocii: trebuie să varieze în funcţie de numărul de ascultători dar şi de momentele discursului: e indicat ca la începutul şi sfârşitul discursului să vorbeşti mai tare pentru a sublinia obiectivele şi concluziile. Un volum ridicat pe tot parcrsul discursului poate sugera devalorizarea auditoriului, în timp ce un volum în permanenţă scăzut dă impresia de pasivitate ori lipsă de încredere în sine.

 

    • Ritmul vorbirii trebuie şi el sa difere: dacă atunci când prezinţi ideile principale trebuie să vorbeşti mai rar pentru o mai bună fixare a acestora, în restul discursului ritmul poate să crească. Daca nu variezi puţin ritmul vorbirii, discursul va fi unul plat şi publiul se va plictisi repede.

 

  • Tonalitatea trebuie sa fie una normală, iar articularea clară şi corectă, deoarece publicul trebuie să înţeleaga din prima ceea ce spui, nu să se şi chinuie să înţeleagă cuvintele.

3. Comunicarea nonverbală:

abiliatea de a folosi corect cuvintele nu e suficientă, astfel că pentru a transmite corect un mesaj foloseşti şi anumite gesturi, mimică, postură, etc. Trebuie sa fii atent la acest aspect deoarece este posibil ca acesta să contrazică ceea ce spui şi să creeze confuzie. De asemenea, nu e indicat să exagerezi cu mimica ori gesturile şi să te comporţi cât mai natural posibil.

    • Contact vizual: deşi din cauza emoţiilor tindem să evitam menţinerea unui contact vizual cu publicul, în lipsa acestuia scad atât încrederea auditoriului cât şi interesul.

 

  • Braţele – trebuie ţinute deschise şi relaxate, pentru a dezvălui o atitudine pozitivă şi o invitaţie la sinceritate. Jocul cu pixul sau alte obiecte aflate la îndemană trădează emoţiile şi arată nerăbdarea.

Tu de ce aspecte mai ţii cont la un discurs?

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

3 răspunsuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.