Acasa » Dezvoltare personală » Învăţare rapidă » Poti sa iti tii contabilitatea firmei singur? Iata ce trebuie sa stii!

Poti sa iti tii contabilitatea firmei singur? Iata ce trebuie sa stii!

Daca in urma cu cativa ani singura varianta pentru obtinerea unor evidente contabile era angajarea unui contabil, astazi lucrurile stau ceva mai diferit. Conform celor de la Regnskabsprogrammerne.dk, cei care doresc sa isi tina contabilitatea in regim propriu o pot face cu ajutorul unui software de contabilitate.

Piata este destul de ofertanta in acest sens, putandu-se opta atat pentru un program gratuit de contabilitate, cat si pentru programe platite.

Chiar si cu ajutorul venit din partea unui program insa, proprietarii firmelor mici trebuie sa aiba anumite cunostinte si sa urmeze cativa pasi pentru a putea spune ca isi pot tine singuri contabilitatea iar rezultatele sunt cat se poate de corecte.

Principalii pasi pentru demararea procesului de contabilizare a actelor, inainte de achizitia unui software de contabilitate

1. Arhivarea documentelor contabile. Documentele contabile fizice trebuie sa fie arhivate in dosare, in ordine cronologica. Este adevarat ca cei mai buni furnizori de software contabil elimina nevoia de a detine arhive fizice (https://regnskabsprogrammerne.dk/billy-vs-dinero/), insa hartia nu a fost eliminata in totalitate din contabilitate, asadar, facturile, chitantele sau contractele este bine sa fie arhivate cat mai corect.

2. Inregistrarea documentelor contabile justificative in softul de contabilitate. Exista o serie de aplicatii si softuri contabile care permit inregistrarea tuturor documentelor si tinerea unei evidente cat se poate de clare.

3. Generarea registrelor si situatiilor contabile. Toate statisticile obtinute prin inregistrarea documentelor trebuie sa fie prezentate organelor abilitate sub forma unor registre. Acestea sunt facute, de cele mai multe ori, de experti contabili. Totusi, cele mai bune programe de contabilitate ofera oportunitatea eliberarii de registre si statistici, in asa fel incat expertul contabil sa nu aiba altceva de facut decat sa verifice.

Ce trebuie retinut de catre cei care doresc sa isi tina contabilitatea singuri?

1. In spatele oricarei inregistrari contabile trebuie sa existe un document justificativ.. Chiar si tranzactiile cu sume foarte mici trebuie sa fie justificate, in asa fel incat toata activitatea sa fie desfasurata cat se poate de legal.

2. Legalitatea este cea mai importanta. Este strict interzis sa se desfasoare activitati economice care nu sunt insotite de documente legale si nu sunt inregistrate in contabilitate.

3. Programul de contabilitate este si el foarte important. Se poate alege intotdeauna un program de contabilitate ieftin sau gratuit (find billigt regnskabsprogram), insa trebuie sa se aiba in vedere functiile pe care acest program le are si sa se analizeze in detaliu modul in care functioneaza. Un program contabil bun trebuie sa fie usor de folosit, sa fie actualizat in functie de legislatia in vigoare si sa aiba cat mai multe functii in asa fel incat munca contabilului firmei sa fie redusa la minim.

Respectand cele doua reguli, orice proprietar de business, mic sau mare, poate sa stea fara griji in fata oricarui control si poate sa evite orice tip de abuz din partea reprezentantilor statului. Pana la urma, deschiderea unei firme are scopul de a crea un cadru legal de desfasurare a activitatii, indiferent care este aceasta.

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!

10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!