Acasa » Atitudine » O lecție pe zi » Sfaturi pentru un articol bun

Sfaturi pentru un articol bun

De câte ori m-am întrebat cum ar trebui să scriu așa încât mesajul să ajungă la cine îmi doresc eu, am obținut un singur răspuns, al meu, care, recunosc că nu întotdeauna mi-a fost suficient. Așa că în încercarea de a face un mic ghid de sfaturi pentru un articol bun, fără pretenția de a fi complet sau obiectiv – ci doar folositor celor ce vor să scrie aici sau pe alte bloguri, am cerut câte un sfat oamenilor pe care eu îi citesc și iată că am obținut ceva chiar foarte fain:

Personalizează-ți articolul! Oamenilor le place să simtă prezența ta acolo, chit că ai un anumit stil, ușor de recunoscut, chit că adaugi ceva din experiența ta în legătură cu subiectul abordat. În acest proces nu uita niciodată să fii sincer cu tine și cu cititorii tăi. Nu te arăta altfel decât ești și nu pierde din vedere valorile personale, bunul simț și etica. (Oana Raluca Brătilă)

Heei, nu prea scriu eu articole și nu sînt chiar un blogger, dar cred că un articol bun, ca și o poezie bună ar trebui să plece dintr-o observație despre oameni, să treacă prin cel ce scrie și să se întoarcă la oameni. Așadar: să fie un adevăr pe care oamenii să-l recunoască ușor, să sufere o transformare/formulare neașteptată și să fie scris într-un limbaj accesibil ca să se poată întoarce la oameni. Cam asta cred eu (Iv cel naiv)

Indiferent de subiectul ales, scrie în așa fel încât să captivezi, să păstrezi trează atenția cititorului, să îl emoționezi, să îi pui mintea la treabă sau să îi dai motive să mediteze după ce a terminat de citit articolul și, de ce nu, să își dorească să vorbească și altora despre el. (Sas Vienela)

Mi-e greu să spun un singur lucru care face un articol bun. Dar, dacă ar fi să aleg o singură calitate, cred că e important să scrieţi despre ce ştiţi. Nu scrieţi pentru trafic, scrieţi pentru cititorii voştri. Aşa cum îi construiţi, aşa îi veţi avea. Încrederea se construieşte greu şi se pierde foarte uşor, aşa că feriţi-vă de impostură. (Maria Coman)

Pe mine mă ajută foarte mult să-mi vorbesc articolul ca pe un discurs, singur în cameră. Apoi îl scriu ca și cum l-aș vorbi. La final iau cel mai bun și mai amuzant paragraf și îl folosesc pentru promovare pe rețelele sociale. Mai ales dacă este ceva în care cititorii se pot regăsi. (Alex Damian)

Eu consider că scriu un articol bun dacă reușesc să transmit emoție, dacă îl fac pe cititorul meu să plângă, să râdă, să sară în sus de bucurie și să se identifice cu starea mea, să îl fac părtaș la intensitatea trăirilor mele. Doar un singur sfat? Hmmm… Aș mai fi adăugat corectitudine gramaticală, coerență, creativitate, ancorare în realitate, documentare atenta (unde e cazul). (Ana Nicolescu)

Scrie din experiența personală, scrisul autentic este cel mai bun. (Mălina Ana Chirea)

Obiectivează-te, ieși mental din proiectul tău de suflet, dă-te doi pași în spate și fă-i o analiză la rece: laudă-l, critică-l, află care-i sunt slăbiciunile și care sunt oportunitățile de care ar putea profita. (Gabi Urdă)

Gândește-te că îi povestești ceva unui prieten sau cuiva pe care îl apreciezi iar articolul va merge de la sine. (Ana Maria Mitruș)

Sfaturi de ordin tehnic: folosește opțiunea justify când scrii articolele. Un text compact, elegant, arată mai bine decât un text aliniat stânga. Folosește cât mai puține puncte de suspensie și cuvinte scrise integral cu majuscule, separă paragrafele cu un spațiu gol sau cu alineat, evidențiază anumite idei cu caractere îngroșate. Scrie la început „expozițiunea” și la final „concluzia” pentru a crea un articol rotund. Lasă cititorilor spațiu să își exprime părerile. (Laura Frunză)

Nu neglija titlul. De multe ori, este ca o strângere de mână. Dacă e prea moale și prea plictisitor, riști să nu mai fi atent la ce urmează. (Ioana Stăncescu)

Scrie despre subiecte pe care le poţi stăpâni cu adevărat, pentru care să-ţi placă să te documentezi şi pe care să le tratezi în deplină cunoştinţă de cauză. Mi se pare cel mai simplu şi mai autentic drum către succes şi relevanţă ca blogger. Cred că majoritatea ne-am apucat de scris pe blog în primul rând pentru că ne plăcea să scriem pur şi simplu. Între timp (opt, nouă, zece ani) am văzut suficient de multe bloguri scrise cu piciorul stâng, motivate de orice altceva în afară de vreo urmă de plăcere de a scrie. Pentru că raţiunea iniţială a fost alterată de fantezii diverse: aparenţa uneltei de putere, succesul la femei sau nevoia de apartenenţă la vreo gaşcă. Scrisul pe blog nu are nimic de-a face cu toate astea chiar dacă ele pot apărea pe parcurs, ca avantaje colaterale şi mărunte. Blogging-ul despre orice şi îndeosebi în formulă critic-virulentă e demodat şi plicticos. Ne place să citim despre subiecte menite să ne îmbogăţească pe noi şi clipele din care suntem făcuţi. Hidoşeniile şi grozăviile sunt în continuare la televizor şi în ziare, maniacii şi depresivii probabil că se vor hrăni cu ele până în clipa de apoi, dar eu vă îndemn să vă întrebaţi mai des cu ce contribuie următoarea voastră însemnare pe blog la starea de bine a celor care o vor citi, la îmbogăţirea universului lor interior, la zâmbetul lor. (Viorel Copolovici)

Scrie acel articol gândindu-te la cititorii tăi și la ceea ce le va aduce lor faptul că te citesc – o experiență, o informație, o emoție…mulțumește-le cu conținut de calitate, pentru că fiecare cititor îți îmbogățește textul tău (Claudia Buneci)

Un articol bun are nevoie de puțin din inima celui care l-a scris, altfel cuvintele goale reprezintă simplu conținut. Textul trebuie să fie o călătorie, cel care-l citește trebuie să simtă că ia parte la ea și să-și dorească să împartă împreună cu prietenii ce-a văzut. (Veronica Soare)

Drumul pe care trebuie să-l parcurgă un articol ca să fie bun nu este unul neapărat lung. Dar nici nu se va întâmpla vreodată peste noapte. Pentru ca un articol să fie considerat bun el trebuie să fie citit de cât mai mulți oameni, trebuie să devină viral. Nu e suficient un conținut bun, original, sau un stil aparte. Trebuie să perseverezi și, nu în ultimul rând, să te faci auzit.  Nu neglija comunitatea din care faci parte. Activând constant și cu bun simț, îți vei crea propria comunitate și, treptat, articolele tale vor ajunge să fie citite și, mai mult, căutate de cei cărora li te adresezi. (Luminița Malanca)

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!

10 metode simple și la îndemâna oricui prin care să crești exponențial vizibilitatea și engagement-ul postărilor tale.

4 răspunsuri

  1. Foarte interesant articolul și ceea ce îl face special este ca ai putut lua legătura cu toate aceste persoane. Chiar o să salvez această pagină în bookmark și o să revin la ea periodic. 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
10 metode simple și la îndemâna oricui

Descarcă Gratuit Ebook-ul: ”A murit Facebook-ul?”

Descoperă cum funcționează Algoritmul Facebook în 2024 și cum să-l folosești pentru a-ți crește exponențial vizibilitatea și vânzările!