Gândirea pozitivă versus critica – Cum îți afectează viața?

gandire pozitiva versus critica

Modul în care gândim influențează alegerile pe care le facem în viață. Chiar și studiile arată faptul că anumite trăsături ale personalității noastre, printre care se numără optimismul și pesimismul, pot afecta multe laturi ale bunăstării noastre.

Gândirea benefică, specifică unei persoane optimiste, este o componentă importantă în managementul eficient al stresului. Eliminarea stresului este cea mai sigură cale pentru a ține departe afecțiunile corpului și ale minții.

Dacă tinzi să fii o persoană pesimistă, nu dispera! Gândirea pozitivă se învață și îi poate lua locul celei critice.

Gândirea pozitivă – Ce este și ce beneficii oferă?

Înțelegerea mecanismelor gândirii pozitive este o etapă esențială pentru ca principiile sale să poată fi aplicate. Gândirea pozitivă nu înseamnă ignorarea situațiilor neplăcute ale vieții ci pur și simplu abordarea acestora într-o manieră cât mai productivă. Este foarte important să credem că ni se vor întâmpla lucruri bune, fără a pune tot timpul răul înainte.

Beneficiile gândirii pozitive sunt numeroase. Deși cercetătorii continuă să exploreze efectele acesteia, există o listă de beneficii care nu pot fi contestate. Astfel, gândirea pozitivă stimulează longevitatea, previne simptomele depresiei și oferă un tonus general bun. În plus, abordând o perspectivă optimistă de a vedea lucrurile protejăm sănătatea sistemului cardiovascular și ținem la distanță celelalte efecte negative ale stresului.

De asemenea, gândirea pozitivă stimulează încrederea în sine, consolidează interacțiunile sociale și îmbunătățește procesele cognitive.

Gândirea critică – De ce este important să renunțăm la aceasta?

Știai că 90% dintre cele aproximativ 40.000 de gânduri care ne trec zilnic prin minte sunt negative? Potrivit specialiștilor, acest cifre nu ar trebui să ne îngrijoreze, deoarece gândirea critică funcționează ca un mecanism de apărare.

Totuși, atunci când gândurile negative își pierd caracterul constructiv și devin distructive este momentul pentru o schimbare. Gestionarea tiparului de gândire se poate realiza prin autodisciplină, meditație și antrenament mental și oferă numeroase beneficii pentru viața noastră.  

Eliminând sursele gândirii negative vom resimți o îmbunătățire a stării de spirit, a încrederii și a stimei de sine și ne vom păstra chiar și sănătatea fizică, deoarece atragem energiile pozitive ale Universului.

Cum să eviți gândirea negativă în 5 pași simpli

Pentru a îmbunătăți calitatea vieții tale, este necesar să iei măsuri prin care să previi gândirea critică. Iată cum poți evita gândirea negativă în 5 pași simpli:

  1. Fă sport. Orice activitate sportivă susținută îți poate îmbunătăți starea de spirit. 20-30 de minute de jogging sau de exerciții fizice pot face minuni pentru psihicul tău. Este demonstrat științific faptul că mișcarea ajută la eliberarea grijilor și a stresului acumulat.
  1. Exprimă-ți recunoștința. Atunci când gândești negativ, este foarte ușor să scapi din vedere aspectele pozitive ale vieții tale. Cu siguranță că fiecare dintre noi avem în viețile noastre lucruri, oameni sau experiențe pentru care ar trebui să fim recunoscători. Identifică acele surse care îți oferă bucurie zi de zi și nu uita de faptul că fericirea poate fi dobândită și din lucruri mici!
  1. Verbalizează-ți gândurile negative. Cea mai simplă metodă de a scăpa de capcanele gândirii critice constă în verbalizarea lucrurilor care produc anxietate. Poți face acest lucru discutând cu un prieten, cu un psiholog sau notând, pe o foaie de hârtie, aceste temeri latente.
  1. Începe-ți ziua într-o manieră pozitivă. Se spune că ziua buna se cunoaște de dimineață, iar acesta nu este un simplu proverb. Dacă vrei să eviți gândirea negativă, asigură-te că ai început ziua într-o notă cât mai pozitivă. Servește un mic dejun care conține alimentele tale preferate și îmbrățișează cu entuziasm activitățile noii zile!  
  1. Folosește afirmațiile pozitive. Deși ți s-ar putea părea ciudat, cel puțin la început, cu timpul vei observa efectele benefice pe care le oferă rostirea afirmațiilor pozitive. Acestea îți vor induce trăiri pozitive și îți vor alimenta încrederea în tine. Totodată, afirmațiile pozitive pe care le spui te vor detensiona.

Indiferent de strategia pe care o adopți pentru a combate gândurile negative, nu uita că tot ceea ce îți trece prin minte se poate transforma în realitate. Așadar, oferă o traiectorie pozitivă gândurilor tale!

Anna
 

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Leave a Reply:

CLOSE
CLOSE